Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Κούκις (Cookies) με νιφάδες βρώμης και σταφίδες μαστιχωτά

Μύρισαν Χριστούγεννα και νιώθω ευγνωμοσύνη για τα δώρα της ζωής και για τους ανθρώπους που στέκονται δίπλα μου με αγάπη.

Μύρισαν Χριστούγεννα κι αρχίσαμε φίλοι παλιοί, και νέοι φίλοι αγαπημένοι, να απλώνουμε μαζί το χέρι στον καημό, να σιγοντάρουμε ο ένας με τον άλλον το τραγούδι στη χαρά, να κάνουμε αντάμα ενισχυτικές ενέσεις στην ελπίδα, και να γελάμε δυνατά όλοι μαζί για να ξορκίσουμε τους φόβους μας.

Μύρισαν Χριστούγεννα κι αφού καθάρισα το σπίτι μου, αφού έστρωσα τα γιορτινά τραπεζομάντηλα, κρέμασα τις αγιοβασιλιάτικες κάλτσες και στόλισα τις χρυσοπράσινες γιρλάντες, έπιασα να καθαρίζω και το μέσα σπίτι της ψυχής, να στρώνω τα πατάκια της συμπόνιας, να κρεμώ τις κουρτίνες της προσφοράς, και ν' ανάβω τα λαμπάκια της φροντίδας και της αλληλεγγύης .
Μύρισαν Χριστούγεννα κι έστειλα δώρα στη βαφτιστήρα, ζωγράφισα κάρτες για τους φίλους, άφησα κουλούρια σε εξώπορτες γειτόνων, άρχισα τα  "χρόνια πολλά" στο μανάβη, στο χασάπη, στο ασανσέρ, στον μουτρωμένο κύριο που μ' έσπρωξε στο λεωφορείο, στον ελληνοαμερικανό που μου απάντησε με προφορά "κρόνια πολλά", σ' αυτούς που ξέρω και που δεν ξέρω, της Ελλάδας και της διασποράς, σ' όλους εμάς που τείνουμε να ξεχνάμε πως μάς συνδέουν όχι μόνο δεσμοί αίματος ή φιλίας αλλά αόρατα νήματα ανθρωπιάς που γνωρίζουν την ενότητα και όχι το διαχωρισμό.

Μύρισαν Χριστούγεννα και μάς έφτιαξα κούκις με νιφάδες βρώμης και σταφίδες.
Κούκις (Cookies) με νιφάδες βρώμης και σταφίδες μαστιχωτά και επιτυχημένα
Με βάση μια συνταγή από το Smitten Kitchen
Για καμιά εικοσαριά κούκις (cookies)- Αν θέλετε πιο πολλά διπλασιάστε τη δόση
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
115 γρ. βούτυρο μαλακωμένο
125 γρ. καστανή ζάχαρη
1 μεγάλο αυγό
1/2 κουταλάκι εκχύλισμα βανίλιας
95 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κουταλάκι μπέκιν σόδα
1/2 κουταλάκι κανέλλα
1/4 κουταλάκι αλάτι
120 γρ. νιφάδες βρώμης
120 γρ. μαύρες σταφίδες

Ε(χ)τέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 350F/ 180C.
Χτυπάμε μαζί το βούτυρο, τη ζάχαρη, το αυγό και το εκχύλισμα βανίλιας.
Σε χωριστό μπωλ έχουμε ανακατέψει το αλεύρι με τη σόδα, την κανέλα και το αλάτι και το ενσωματώνουμε κι αυτό στο μείγμα με το βούτυρο και τη ζάχαρη.
Στο τέλος προσθέτουμε τις νιφάδες της βρώμης και τις σταφίδες.
Αν θέλουμε να πετύχουμε ένα μαστιχωτό μείγμα, το βάζουμε για λίγο στο ψυγείο, κανένα μισάωρο δε βλάφτει.
Ύστερα ρίχνουμε κουταλιές σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί και φροντίζουμε να έχουν σχετική απόσταση μεταξύ τους γιατί θα απλώσουν. Εγώ έβαλα δύο μικρά κουταλάκια για κάθε κούκι (cookie).
Ψήνουμε για 10-12 λεπτά, μέχρι να χρυσίσουν γύρω γύρω οι άκρες του κούκι (cookie).
Αν έχουμε κρυώσει το μείγμα πριν ψήσουμε, υπολογίζουμε κανα δυο λεπτά ψήσιμο παραπάνω.
Τα βγάζουμε, τα αφήσουμε κανένα πεντάλεπτο να κρυώσουν μέσα στο ταψί και μετά τα βάζουμε πάνω σε σχάρα να κρυώσουν.
Τα φυλάμε κλεισμένα σε αεροστεγές μεταλλικό κουτί ή γυάλινο βάζο.
Μύρισαν Χριστούγεννα! 

44 σχόλια:

  1. Χρόνια μας Πολλά και Χαρούμενα! Μύρισαν Χριστούγεννα μέχρι εδώ Μαρθούλα, τα cookies σου συνδυάζουν υλικά πολύ χριστουγεννιάτικα και μας εύχονται και αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρθούλα μου η μυρωδιά μας έσπασε τη μύτη!!!!Τέλεια!
    Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. A, τι καλά...
    Αλλά την επόμενη φορά θέλω να βάλεις μέσα και ξύσμα από πορτοκάλι (μπόλικο) ή και καμμιά ωραία μανταρινόφλουδα γλασσαρισμένη, για περισσότερη μυρωδιά Χριστουγέννενων Μαρθούλα μου!
    Ξέρεις τι έκανα μόλις τώρα καλή μου;
    Πρόταση... για να ευλογήσω τα γένια μου (αυτά που μοιάζουν με του Αϊ Βασίλη) γιατί μου αρέσει πολύ το άρωμα του πορτοκαλιού σε τέτοια cookies.
    Χαιρετισμούς πολλούς και καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρόταση της ευλογημένης Αγιοβασιλιάτικης γενειάδας σου με την γλασαρισμένη μανταρινόφλουδα πολύ μάς άρεσε, πωπω! Στην επόμενη δόση στα σίγουρα :
      "Όταν λέω μανταρίνι, να βγαίνεις!"

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά μοσχοβόλησε Χριστούγεννα το μπλογκοσπιτάκι σου Μάρθα μου!!
    Καλές γιορτές να έχεις, με υγεία και πολλή αγάπη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Έλενά μου, και βγαίνω βόλτα και στα δικά σας σπιτάκια να μοσχοβολιστώ!

      Διαγραφή
  5. Μέχρι εδώ μας μύρισαν λέμε!!!!!
    (Χαίρομαι να διαβάζω χαρούμενους ανθρώπους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τις έχω εκπαιδεύσει τις μυρωδιές να ταξιδεύουν, λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θέλω μερικά, μια λαμαρίνα ας πούμε...για αρχή!:)

    kisses!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΛΑτρεύω μαστιχωτά cookies και πόσο μάλλον σε χριστουγεννιάτικο φόντο!!!
    Σε φαντάζομαι να περπατάς και να χαιρετάς ακόμα και αυτόν που σε έσπρωξε...και γελάω! Καλά κάνεις, ελληνική κουλτούρα βρε παιδί μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελληνική κουλτούρα σε αμερικάνικο έδαφος που όμως βοά από Έλληνες!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Πρώτα μου μύρισαν Χριστούγεννα και μετά μου μύρισαν τα τέλεια μπισκοτάκια σου και κοντεύω να κολλήσω στην οθόνη! Όχι τίποτα άλλο αλλά ταιριάζουν και με το καφεδάκι που έχω δίπλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην κολλάς στην οθόνη παιδί μου, κάνει κακό!
      Κόλλα στα κούκις, κάνουν καλό!

      Διαγραφή
  10. τελεια για καφε, για πρωινο, για σνακ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι σύμπτωση! Κι εγώ ανάλογα cookies είχα προγραμματίσει για σήμερα αλλά δεν πρόλαβα.
    Ωραία και αφράτα φαίνονται ότι σου έγιναν, Μάρθα μου. Τα λες και μαστιχωτά.
    Κρατώ τη συνταγή για να την παραβάλω με τη δική μου.
    Καλό σου βράδυ.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μύρισαν Χριστούγεννα,
    μύρισαν και cookies Μάρθα μου!!

    Χρόνια πολλά και χρόνια καλά θα πω εγώ.

    Τι όμορφο γλυκό για κάθε εποχή και κυρίως για χειμώνα όπως τώρα.
    Και τι ωραία συνταγή...

    Σε φιλώ πολύ και εύχομαι καλή εβδομάδα για όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή μυρωδάτη εβδομάδα και εκεί, Χρυσαυγούλα, και χρόνια καλά, χειμώνα καλοκαίρι,αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αχ Μάρθα μου τι όμοφρα που γράφεις!
    Με ταξίδεψες στην βραδιά των Χριστουγέννων, με όμορφες ζεστές παρέες που τώρα δύσκολα συναντάς.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μοσχομύρισαν τα κούκις σου Μάρθα, όπως μοσχομυρίζουν τώρα τα Χριστούγεννα και οι κουζίνες στα σπίτια, όταν ετοιμάζονται τα γιορτινά καλούδια! Καλά Χριστούγεννα σε σένα, την οικογένεια και τους φίλους σου. Και του χρόνου.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μύρισαν καλούδια, μύρισε ρετσίνι απ' τα δέντρα στα σαλόνια, μύρισαν κανελογαρύφαλλα στα μπωλ με τα punch, μύρισαν οι γιορτές και είθε να περάσουμε όλοι όμορφα!

      Διαγραφή
  16. Πολύ όμορφα τα μπισκοτάκια σου Μάρθα. Και του χρόνου να είσαι καλά!
    Καλές γιορτές να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Μάγδα μου, καλές γιορτές σ' όλο τον κόμσο!

      Διαγραφή
  17. Μύρισαν Χριστούγεννα, φώλιασαν πάλι οι αμφιβολίες, γέμισε η ψυχή ελπίδα, αφράτεψαν τα όνειρα και έγιναν μαστιχωτές οι αγάπες!
    Με ενέπνευσες!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλά..τρελαίνομαι που τα περιγράφεις μαστιχωτά! Αυτά μας αρέσουν, χεχε!
    Σίγουρα θα μοσχομύρισε το σπίτι! Και μου αρέσουν πια όλες οι συνταγές με νιφάδες βρώμης, στην αρχή ήμουν διστακτική αλλά τώρα μ'αρέσουν!
    Φιλιά Μαρθάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά κι από μένα κι από τα μαστιχωτά κουλουράκια μου!

      Διαγραφή
  19. Αν και εγω δε τα παω καλα με την βρωμη, ετυχε μια φορ ανα δοκιμασω παρομοια μπισκοτα και μου αρεσαν πολυ !!!
    Καλα χριστουγεννα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χρόνια πολλά και καλές γιορτές και σε σένα Μαργαρίτα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν ξέρω τι απολαμβάνω πιο πολύ κάθε φορά! Τη συνταγή ή τον πρόλογο...
    Καλά Χριστούγεννα Μάρθα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σε σένα Βαγγελιώ μου, καλές, χαρούμενες γιορτές με την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  22. Καλά εγώ παραλίγο να τα χάσω τα κούκις!!! Μήπως έμεινε κανένα ψίχουλο και για μένα;;;; Μάρθα μου καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές. Να περάσεις πολύ πολύ καλά, να ξεκουραστείς και να διασκεδάσεις.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Κική μου έφυγαν κι οι επόμενες δόσεις! προς το παρόν τρέχω και δεν έχω ξεκουραστεί καθόλου, αλλά πού θα παέι! Θα χαλαρώσω κάποια στιγμή για περισυλλογή και ρηλάξξξξξ!!! Φιλιά πολλά και καλές, όμορφες γιορτές!

      Διαγραφή
  23. Αγαπημένη μου Μάρθα, καλά Χριστούγεννα, να περάσετε τέλεια! Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρη μου, με τρέλλανε η ανακούρκουδη εικόνα σου! Καλά, μιλάει! Έγραψε!!!Χρόνια πολλά και φωτεινά κι αγαπησιάρικα!

      Διαγραφή
  24. ……………★
    …………..ωe
    ………..✻ωíʂђ✻
    …….✻✻ყøʊ a✻✻
    ….✻✻✻мεяяყ✻✻✻
    ..✻✻✻Cђяiʂʈмaʂ✻✻✻
    ………….♥▒♥

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Μαρθάκι, Υγεία και Χαρά στο σπιτικό σου!
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Χαρά μου, και σε σένα εύχομαι τα καλύτερα!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...