Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Μια πραγματική μελιτζανόπιτα της νηστείας

Σαν παιδί, δεν ήμουνα καθόλου εξοικειωμένη με την πραγματικότητα.
Tόσο δεν μ' άρεσε η πραγματικότητα, που βρήκα βολικότερο να εφεύρω μιαν άλλη πραγματικότητα. Δημιούργησα τη δική μου γη, της έδωσα το όνομα "Γυψαλιντού", την κύκλωσα από θάλασσα , κι έβαλα μέσα να ζει το δελφίνι μου, ο Lido. Ούσα μεγάλη, κατάλαβα πως έφερα από γεννησιμιού τον Lido πάνω μου, τον κουβαλούσα στο όνομά μου, Tompou-lido-u, αλλά τότε, ως παιδί, δεν καταλάβαινα τέτοια πράγματα. Χώρες , δελφίνια κι ονόματα γεννιόνταν από μόνα τους στη φαντασία μου. Και πού μ' έχανες, πού μ' έβρισκες, όργωνα τις θάλασσες καβάλα στο Lido,  και βουτούσα στα νερά. Η ζωή στη Γυψαλιντού ήταν παιχνίδι, εκεί δεν είχα ανάγκη να ντυθώ, να φάω, να πληρώσω ενοίκιο. Είχα πολύ ήλιο, απέραντη αμμουδιά και παρέα. Δεν ξέρω αν ποτέ εξοικειώθηκα με την εδώ πραγματικότητα, παρόλο που σουλατσάρω σ' αυτήν τόσα χρόνια. Εδώ πάντως έμαθα, κι ακόμα μαθαίνω, να μαγειρεύω γιατί πεινάω, να δουλεύω γιατί πληρώνω ενοίκιο, και να ντύνομαι γιατί είτε κρυώνω, είτε ντρέπομαι να περπατώ γυμνή.  Απ' αυτή την πραγματικότητα παίρνω ένα ρεαλιστικό κομμάτι μελιτζανόπιτα και πάω να ξαπλώσω στη Γυψαλιντού να το φάω. Μπορεί να δώσω και στο Lido να δοκιμάσει.
Μελιτζανόπιτα της νηστείας

Χωριάτικα φύλλα λαδωμένα
4 μελιτζάνες όχι πολύ μεγάλες κομμένες σε κυβάκια
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
250 γρ. τραχανά
2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο καρύδι
Λίγο μαϊντανό
Αλάτι, πιπέρι, λάδι, σουσάμι
Ε(χ)τέλεση
Έριξα τρία τέσσερα κουτάλια λάδι σε μια κατσαρολίτσα , το ζέστανα και σώταρα ίσα ίσα το κρεμμύδι. Έριξα στη συνέχεια τις μελιτζάνες και τις άφησα κι αυτές να μαλακώσουν 2-3 λεπτά. Στη συνέχεια έριξα μισό ποτήρι ζεστό νερο και τα άφησα να σιγοβράσουν 4 λεπτά. Τράβηξα απ' τη φωτιά, άφησα λίγο να κρυώσουν και έριξα μέσα τον τραχανά, το ψιλοκομμένο καρύδι, το μαϊντανό, αλάτι και πιπέρι. Λάδωσα ένα στρογγυλό ταψί και έστρωσα μέσα 4 φύλλα χωριάτικα, όχι πολύ χοντρά να περισσευουν απ' το ταψί. Τα ξαναπέρασα λίγο λαδάκι μ' ένα πινέλο και στη άδειασα μέσα το μείγμα με τις μελιτζάνες. Έστρωσα από πάνω άλλα 4 χωριάτικα φύλλα, δίπλωσα τις άκρες των φύλλων που περίσσευαν προς τα μέσα. Χάραξα ελαφρά μ' ένα πινέλο, ξαναλάδωσα με ένα πινέλο, πασπάλισα με σουσαμάκι και έψησα για 45-50 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο.

*Οι μη νηστεύοντες βάλτε 1 κιλό φέτα αντί για τραχανά και 2 αυγά.
Θ' αφήσω το ταψί στον πάγκο. Μπείτε όσο λείπω, και πάρτε ένα κομματάκι.

28 σχόλια:

  1. Μάρθα μου τέλεια η μελιτζανόπιτα σου!!!!!
    Είναι από τις αγαπημένες μου!!!!
    Θα πάρω 2 κομμάτια...Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ'εμενα θα δωσεις ενα κομματακι?
    Τελεια φαινεται, δεν εσω δοκιμασει να φτιαξω πιτα με τραχανα, πρεπει καποια στιγμη να το επιχειρησω!
    Καλη εβδομαδα!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ φυσικά και θα σου δώσω κομμάτι!
      Και βάλε τον τραχανά στο διατροφικό πρόγραμμα, εντάξει;;;

      Διαγραφή
  3. Ο Lido πήρε μερίδιο; Για να πάρω και εγώ το δικό μου, αφού η μεγάλη σου καρδούλα άφησε το ταψί επάνω στον πάγκο!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο Lido δοκιμάζει πάντα απ' το δικό μου κομμάτι! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Προλαβαίνω νομίζω να δοκιμάσω και να απολαύσω!
    Κατά προτίμηση γωνία και ξεροψημένη παρακαλώ!Μία διαφορετική πρόταση από μία ΄΄διαφορετική΄΄ κυρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προλαβαίνεις και να δοκιμάσεις, Φωτεινή μου, και να απολαύσεις!!!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  5. Trellainomai kai gia traxana kai gia melitzanes....Yperoxi i pita sou!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Πέπη μου! Κεράσου ελεύθερα και πιάσε κι ένα ουζάκι από δίπλα!

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφη η πίτα σου. Μελιτζάνες δεν τρώνε τα αγόρια μου οπότε δεν πολυφτιάχνω, εγώ όμως ευχαρίστως θα έτρωγα ένα κομμάτι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να κάνουμε; Τα αγόρια έχουν άλλα γούστα, αλλά για τα δικά μας γούστα η πιτούλα αυτή είναι σκέτη ομορφιά! Καλημέρες μας!

      Διαγραφή
  7. Να έρθω κι εγώ μαζί σου στη Γυψαλιντού να φάω το κομμάτι μου;;;; Υπέροχη η πίτα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου, καλοφάγωτη η πιτούλα που κεράστηκες, και χρόνια πολλά και για τη μέρα φυσικά!

      Διαγραφή
  8. Θέλω κι εγώ να σεργιανίσω σ' αυτή την υπέροχη χώρα! Θα με ξεναγήσεις;;; Και αν αποφασίσεις να με φιλέψεις κάτι, γίνεται να είναι αυτή ακριβώς η μελιτζανόπιτα;;;
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε φιλέψω ό,τι θες, αλλά να ξέρεις πως δε χρειάζεσαι σεργιάνι γιατί έχεις κι εσύ τη δική σου γη και είναι το ίδιο όμορφη με τη Γυψαλιντού μου!!!

      Διαγραφή
  9. Δεν ξέρω αν είναι της νηστείας πάντως φαίνεται υπέροχη είμαι και fun της μελιτζάνας οπότε....Να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλοφάγωτη Νάντιά μου, κι εγώ αγαπώ πολύ τις μελιτζάνες κι ήρθε κι έδεσε η πιτούλα αυτή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επειδή τον τελευταίο καιρό τρέχω με κάτι δικά μου και μπαίνω απο το κινητό, χθες σου άφησα μηνυμ ααλλά τώρα δεν το βλέπω πουθενά, το έφαγε η μαρμάγκα.
    Λοιπόν Μάρθα μου αγαπημένη σου έγραφα ότι είσαι ένας χαρισματικός άνθρωπος και σε θαυμάζω τρομερά, στο λέω απλά και σταράτα.
    Μα τι έγραψες και τι έφτιαξες υπέροχο και το κείμενο όπως πάντα και η πίτα την οποία θα την φτιάξω το συντομότερο δυνατό.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, βρε Έρη μου, με συγκινείς που μου μιλάς έτσι. Να'σαι καλά, πολύ σ' ευχαριστώ! Λέω όμως από καρδιάς και το εννοώ, πως κι εσύ έχεις μεγάλα ταλέντα, κι είναι πολλοί αυτοί που σε χαίρονται, σε θαυμάζουν και σε καμαρώνουν! Κι ας μην ξεχνάμε πως όλοι, μικροί και μεγάλοι, έχουν τη χάρη και το ταλέντο τους, κάποιοι το βρήκαν και το'βγαλαν νωρίς, άλλοι το φοβήθηκαν, το ντράπηκαν, το καταχώνιασαν κάπου κι είναι ώρα πια να αφήσουμε την ψυχή μας ελεύθερη να εκφραστεί και να μιλήσει! Φιλιά πολλά κι αγάπες άλλες τόσες!!!

      Διαγραφή
  12. Να’ μαι κι εγώ. Άργησα λίγο, αλλά ήρθα.
    Μου' σπασε τη μύτη αυτή η πιτούλα και λέω να πάρω κι εγώ ένα κομμάτι.
    Μμμ !!! .... Και ωραίο κριτσανιστό φύλο και σουσαμάκι!!! ΥΠΕΡΟΧΗ !!!

    Παρά λίγο να ξεχαστώ. Η μέρα σήμερα είναι ιδιαίτερη. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε, Ντίνα μου, πάρε πίτα! Και χρόνια πολλά για την ξεχωριστή σημερινή μέρα!!!

      Διαγραφή
  13. Μόνο ένα να πάρουμε;;;; Είναι κόλαση η μελιτζανόπιτά σου!!!!! Κόλαση! Και μιας και δεν νηστεύω η ιδέα με τη φέτα με κολάζεο περισσότερο!!
    Όσο για τον πρόλογο και την καταγωγή του Lido γέλασα πολύ!!!
    Καλά που ντρέπεσαι και φοράς κανά ρούχο γιατί θα σε βλέπαμε στα δελτία ειδήσεων "γυμνή ελληνίδα ηθοποιός και blogget"!!!
    Φιλιά πολλά τρελοκομείο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το "γυμνή ελληνίδα ηθοποιός και blogger" θα κέρδιζα τουλάχιστον τα δεκαπέντε λεπτά δημοσιότητα , όπως είπε ο Άντυ Γουόρχωλ! Χτύπα εσύ μια μελιτζανόπιτα με φετούλα και αυγά και θα κερδίσεις περισσότερα από δεκαπέντε λεπτά ηδονή του ουρανίσκου!

      Διαγραφή
    2. Τελικά η νηστεία ειναι ωραίο πράμα χα χα!
      Μπηκα αλλα κομματακι δεν βρηκα :)

      Διαγραφή
    3. Γιατί δεν ερχόσουν λίγο πιο νωρίς βρε παιδί μου; Κάνε τη δική σου δοκιμή και θα ανταμειφθείς, πάντως!

      Διαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΟΤΑΝ Η ΜΕΛΙΤΖΑΝΑ ΣΕΡΒΙΡΕΤΑΙ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ , ΑΡΕΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Σ΄ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΝ ΤΡΩΕΙ ....ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΤΩΡΑ ΕΜΕΝΑ ΠΟΥ Μ΄ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ .... ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΗ ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΠΙΤΑ ΣΟΥ ..... ΜΑΡΘΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ...ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΣΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ...ΑΛΛΑ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΘΑ ΚΡΥΨΩ ΕΝΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...