Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Η εβδομάδα που διανύουμε και ένα κέηκ καρότου χωρίς ψήσιμο

"Που φόρεσα καινούρια καμπαρντίνα και μια βροχή δεν έβρεξε ο Θεός;"
ή
"Κάθε φορά που θα'ρθεις βρέχει;"
Μάλλον το δεύτερο, αφού καμπαρντίνα ούτε αγόρασα ούτε φόρεσα,
αλλά κάθε φορά που θα'ρθει η Μαρθούλα στα κέφια να πάει στο κομμωτήριο να φτιάξει μαλλί... βρέχει.
(Το ίδιο και κάθε φορά θα'ρθει η Μαρθούλα στα κέφια να βάλει πλυντήριο! Αλλά αυτό είναι άλλης ανάρτησης βαγγέλιο - κατά το: "άλλου παπά βαγγέλιο")
Λέγαμε πως κάθε φορά που φτιάχνω μαλλί βρέχει.
Σήμερα λοιπόν αφού το έφτιαξα στο κομμωτήριο, το ίσιωσα, ομόρφυνα και βγήκα, είχε ήδη σκοτεινιάσει ο ουρανός. Είπα... "Τι στην ευχή; Προλαβαίνω να κάνω και νύχια." Τα έκανα, είπα ..."Τι στην ευχή; Προλαβαίνω να πάρω κι ένα κρημ τσιζ" . Πήρα το κρημ τσιζ, και και τζιζ...έπιασε η βρόχα. Έτρεξα και χώθηκα στο τρένο, αλλά πόσο να' μενα στο τρένο; Κάποια στιγμή έφτασα στη στάση μου. Έπρεπε να κατέβω. Άνοιξα ένα τετράδιο, το' βαλα στο κεφάλι, ενώ το πουκάμισο κόλλαγε πάνω μου, και χώθηκα τρέχοντας στην τράπεζα. Αλλά πόσο να' μενα στην τραπεζα; Κάποια στιγμή έπρεπε να βγω. Βγήκα, πήρα ταξί, έφτασα σπίτι και τώρα που γράφω η βροχή σταμάτησε.
Μα τι είναι αυτό τώρα; Με θέλει ο Θεούλης άφτιαχτη;
(Για το πλυντήριο πάλι τι να πω; Με θέλει ο Θεούλης βρώμικη;;; 
Αλλά αυτό είπαμε είναι άλλης ανάρτησης (παπά) βαγγέλιο)
Λέγαμε λοιπόν πως τώρα σταμάτησε να βρέχει, αφού βεβαίως βεβαίως οι άκριες των μαλλιών ψιλοκατσάρωσαν (γκρρρ) και μόλις διαπίστωσα πως έκοψα με το μαχαίρι το καινουργιές βαμμένο νυχάκι μου(ξαναγκρρ). Γιατί αυτό δεν σας το είπα: πως κάθε φορά που θα βάψω νυχάκι, το ξεβάφω το ίδιο απόγευμα, δηλ. το χαλώ. Τώρα που είναι απόγευμα δεν το ξέβαψα-χάλασα, αλλά το'κοψα με το μεγάλο μαχαίρι και έκανε γραμμούλα το νυχάκι (Γκρρρρρρρρρρ)

Λέγαμε λοιπόν πως δεν κρατώ μαλλιά στη θέση τους ούτε και νυχάκια στο χρώμα τους.
Το σημερινό νύχι έπεσε θύμα των μαγειρικών μου δεξιοτήτων πάνω σε ένα blue fish, που πάλευα να βάλω στο φούρνο φασκιωμένο πατατούλες, κρεμυδάκια, μαϊντανούς, λεμόνια, ντομάτες, δάφνες κι όλα τα καλά. Το τύλιξα και στη λαδόκολλα και Κύριος οίδε τι θα βγάλω.
Όλος αυτός ο λαχανόκηπος μπήκε στο ψαράκι και το' πνιξε, γιατί μου είπαν πως τα blue και τα black fish, λέει, μυρίζουν και χρειάζεται να κάνω μαγκιές για να το νοστιμίσω.
Μέχρι να τελειώσω το γράψιμο, θα δω και θα σας πω!
                                     
Την ψαρούκλα αυτή (διότι περί ψαρούκλας πρόκειται) μου την έφερε την εβδομάδα που διανύουμε η ψυχομάνα μου, που της την έφερε ο εγγονός της, που πήγε με τη βάρκα ψάρεμα, έβγαλε καμιά εικοσαριά, και εγώ σήμερα την έβαλα στο φούρνο.

Την εβδομάδα που διανύουμε γράφτηκα στο γυμναστήριο και άρχισα μαθήματα ζούμπα(ς), κοινώς χοροπηδώ, μουσκεύω, χαίρομαι και χάνω και θερμίδες. Η ζουμπο-δασκάλα η Φραντζέσκα είναι μια γυναίκα με σίγουρα 55 χρόνια στην πλάτη, με απίστευτη ενέργεια, απίστευτο κορμί και κοιλιακούς, κι εκεί που εμείς ψιλοσερνόμαστε, αυτή χοροπηδάει και χτυπιέται και πάει πέρα δώθε το μαλλί . Στόχος μου είναι να κάνω 2 ζουμπο-τάξεις μές στην εβδομάδα και μία φορά να πηγαίνω κολυμβητήριο. (Έτσι θέλω να λέω την πισίνα). Το πρωί, πριν φτιάξω (και χαλάσω)μαλλί και νύχι, πρόλαβα και να πλατσουρίσω στην πισίνα.

Την εβδομάδα που διανύουμε (αύριο) θα κάνουμε μια ελληνική βραδιά τραγουδιού στο Greenport δίπλα στο νερό, κι έτσι σήμερα έχω πρόβα, αφού παρουσιάστρια θα είναι η αφεντομουτσουνάρα μου. Θα παρουσιάσω το πρόγραμμα και θα πω και δυο λόγια για τα τραγούδια που θα ακουστούν (πριν τα χοροπηδάδικα, γιατί εκεί δεν μιλάμε, χοροπηδάμε).

Την εβδομάδα που διανύουμε έψησα και μία κασερόπιτα που ενώ την ονειρευόμουνα μαστιχωτή, μου βγήκε κρεμώδης αφού αποφάσισα να την κάνω με μπεσαμέλ από σιμιγδάλι.
Το φύλλο εδώ και η γέμιση εδώ
Την εβδομάδα που διανύουμε έφτιαξα και καροτο-κέηκ, νηστισιμότατο και νοστιμότατο κι υγεινό και χωρίς ψήσιμο. Της ωμής διατροφής, που λένε, δηλαδή raw. Μ' αρέσει να αποφεύγω τα φουρνίσματα όταν μπορώ, και μ' αρέσει να τρέφομαι υγιεινά όταν το θυμάμαι. Δεν είναι το κλασσικό κέηκ με το αλεύρι που φουσκώνει και γίνεται φράπα, είναι πιο ζουμερό και κρεμώδες αλλά είναι πολύ νόστιμο και γεμάτο ξηρούς καρπούς, χουρμάδες, ανανά, λάδι καρύδας και μαυροσίταρο αλεύρι(buckwheat)

                                          Κέηκ καρότου και νηστίσιμο και χωρίς ψήσιμο

Για το γλάσο
2 φλ. κάσιους μουσκεμένα κανα δυο ώρες
1/2 φλ. σιρόπι σφένδαμου (maple syrup)
1-2 κ.σ χυμό λεμονιού
2 κ.σ λάδι καρύδας
λίγο νεράκι (αν χρειαστεί)

Ε(χ)τέλεση
Χτυπάμε όλα τα υλικά στον επεξεργαστή, και αν το γλάσο είναι πολύ πηχτό, ρίχνουμε προσεκτικά λίγο νεράκι. Το φυλάμε στην άκρη και κάνουμε το κέηκ.

Για το κέηκ καρότου
2 μεγάλα καρότα σε κομματάκια
1 φλ. ξερούς χουρμάδες
1 φλ. ξερό ανανά (ή πάλι χουρμάδες)
1/2 φλ. καρύδα
1 1/2 φλ. αλεύρι μαυροσίταρο ( buckwheat flour)
1/2 κ.γλ. κανέλα

Ε(χ)τέλεση
Βάζουμε όλα τα υλικά στον επεξεργαστή και τα αλέθουμε να γίνουν μία μάζα που κολλάει.
Παίρνουμε μία μικρή φόρμα με έλασμα και απλώνουμε στη βάση το μισό κέηκ κι από πάνω απλώνουεμ το 1/3 του γλάσου. Το βάζουμε λίγο στο ψυγείο να σφίξει. Απλώνουμε από πάνω την υπόλοιπη ζύμη του κέηκ και το 1/3 του γλάσου και ξαναβάζουμε λίγο στο ψυγείο. Το βγάζουμε απ' το ψυγείο, αφαιρούμε το δαχτυλίδι της φόρμας και απλώνουμε γύρω από το κέηκ το υπόλοιπο γλάσο. Διακοσμούμε όπως μας αρέσει. Εγώ έβαλα καρύδια και τού πάνε πολύ.
                             Θα διανύσουμε κι άλλες εβδομάδες, άρα εδώ θα'μαστε να τα λέμε.

                                                           Υ.Γ Η ψαρούκλα είναι σούπερ!!!

15 σχόλια:

  1. Ζωγράφισες,Μαρθούλι! Τι φανταστικό κέικ είναι αυτό! Λατρεύω τα υγιεινά γλυκά κ το δικό σου μου φαίνεται πολύ λαχταριστό! Αυτό με το κομμωτήριο μου έχει συμβεί άπειρες φορές! Αλλά από τότε που άρχισα το τρέξιμο, έκοψα το κομμωτήριο! Χαχα!
    Καλημερούδια από Ζάκυνθο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να η Ζάκυνθος που κάνει το ποδαρικό! Τι άλλο θέλεις Μαρθί μου

      Διαγραφή
    2. Λένια μου, το φαντάστηκα πως αυτό το κέηκ θα είναι του γούστου σου! Το πήγα και στην πρόβα μου όμως, και φάνηκε πως είναι και των υπολοίπων γούστο, αφού το φάγανε και πήραν κομματάκι και για τους καλούς τους στο σπίτι! Αυτά είναι! Σήμερα τι να τους πάω στη συναυλία;

      Διαγραφή
  2. Τι ωραίο να αρχίζουμε και να διανύουμε έτσι όμορφα τη βδομάδα,έστω και με κατσαρωμένο μαλλί (πως σε καταλαβαίνω δε φαντάζεσαι) έστω και με κομμένο νύχι(μία απο τα ίδια) έστω και υπο βροχή (εμένα πάλι βρεχει εκτός των άλλων αμα πλένω τζάμια!)
    Δε ξέρω αν θα βρω όλα τα υλικά του σουπερ ντούπερ κεικιού,αλλά θα το προσπαθήσω γιατί αν δε φροντίσουμε τους κοιλιακούς μας,ποιός θα μας προσέξει,χωρίς χοροπηδητό και χωρίς ίδρωμα;;;;
    Φιλάκια γλυκό μου Μαρθί,Καλή επιτυχία στην εκδήλωση,α,ρε τι χάνω!!!!
    ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΜΥΡΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μύρια φιλιά κι από μένα Χαρά μου, που στην αρχή τα διάβασα "Μυρτιά" και σκέφτηκα "καλά, που ξέρει η Χαρά πως θα πούμε τη Μυρτιά του Θεοδωράκη στη συναυλία;" Άλλα ντ' άλλα, της Παρασκευής το γάλα, κι ας είναι Σάββατο! Άμα βρεις τα υλικά και το κάνεις, ρίξε γραφή! Σε γλυκοφιλώ!

      Διαγραφή
  3. Τον πόνο του φτιαγμένου μαλλιού που κατσαρώνει ενώ παρακαλάς να είχες γεννηθεί με μαλλί πράσο τον ξέρω καλά και δεν τον σχολιάζω.
    Σχολιάζω τις υπόλοιπες νοστιμιές σου, όλα νόστιμα και ωραία, και το κέικ δείχνει λαχταριστό, μα η τυροπιτούλα μου έκανε ιδιαίτερο κλικ και δείχνει σούπερ!
    Φιλάκια, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κασεροπιτούλα εννοείς που μοιάζει τυροπιτούλα! Έχει μπόλικο κασέρι και μοσχοκάρυδο, αλλά και μπόλικο γάλα με σιμιγδάλι, γι' αυτό έγινε κρεμώδης εσωτερικά. Όσο για το μαλλί, με βλέπω να κάνω πάλι πιστολάκι πριν φύγω αφού είμαστε και τίγκα στην υγρασία εδώ πέρα! Τα σέβη μου!

      Διαγραφή
  4. Μπήκα για το ωμό του πράγματος! Ενδιαφέρουσα η συνταγή (και οι περιπέτειές σου :-p )
    Αλεύρι τέτοιο εδώ δεν...αλλά το κρατάω στο μυαλό μου ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως η Ελλάδα δεν υστερεί σ' αυτό το αλεύρι, ίσως η μετάφραση να μην είναι αυτή που βρήκα, οπότε κράτα για το μέλλον το αγγλικό buckwheat flour! Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Και το ψάρι και η πιτούλα και το κέικ είναι υπέροχα!
    Για το μαλλί σε καταλαβαίνω απολύτως, μέχρι και η κομώτρια με πειράζει τώρα πια!!
    Να περάσεις όμορφα στη συναυλία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να' σαι καλά Μαρία μου! Και στη συναυλία περάσαμε τέλεια! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπραβο βρε Μάρθα,έκανες ενα σωρό πράγματα!και μαγειρικές και χορούς και συναυλίες και μαλλιά!!!
    Μ αρεσε πολυ το "αψητο" κεικ σου,δεν ετυχε να δω κατι παρόμοιο!!ε ναι λοιπον θα το φτιάξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο,τι έχω κάνει από σένα, είναι πραγματικά νοστιμότατο! Και πάντα εύκολα στην κατασκευή τους!! Τώρα μπαίνει και αυτό το "άψητο" κέικ στα υπόψη!!!
    Οσο για το μαλλί, εγω πάλι που εχω πράσο το θέλω ...σγουρό !!!!! χαχα!!!
    Φιλιά πολλά, καλό μήνα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Πέπη μου, με το καλό να δοκιμάσεις και τούτη τη νοστιμιά! Σε φιλώ!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...