Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Σαρλότ με μασκαρπόνε και φράουλες για ένα Φίλο

Μπορεί στη ζωή μου να μην αξιώθηκα να κάνω οικογένεια ή μεγάλη καριέρα,
αλλά ευλογήθηκα φίλους. Καλούς φίλους.
Είμαι τυχερή; Μπορεί και να' μαι.
Είχα κι έχω πάντα γύρω μου φίλους έτοιμους να τρέξουν μόλις ζητήσω βοήθεια.
Κι άν δε ζητήσω, πρώτοι αυτοί ρωτούν "είσαι καλά; χρειάζεσαι κάτι; μη διστάσεις, ό,τι θέλεις, ό,τι ώρα να'ναι να με πάρεις."
Οι φίλοι μου είναι δίπλα μου να μ' ακούσουνε, να μου κάνουν συντροφιά, να με τονώσουν, να με στηρίξουν και να με υποστηρίξουν, να με αντέξουν, να με σηκώσουν ή να μου τα χώσουν.
Είναι εδώ και όταν δεν μιλώ, είναι εδώ και όταν δεν μιλούν, είναι εδώ κι όταν δεν είναι εδώ.
Την παρουσία των φίλων μου δεν την αμφισβήτησα ποτέ και για κανέναν λόγο.
Μπορεί να λέω πολλά "δεν ξέρω" στη ζωή μου καθημερινά,
και να ανησυχώ και να φοβάμαι για άλλα τόσα,
αλλά για την αγάπη τους έχω μεγάλη σιγουριά .
Οι φίλοι μου είναι η οικογένειά μου, είναι ο λόγος να στρώσω τραπέζια, να στήσω καλέσματα, να μοιραστώ φωτογραφίες από τα ταξίδια μου και τις μαγειρικές μου, να χαρώ τις επιτυχίες μου και να ακουμπήσω τους πανικούς μου, είναι οι καφέδες μου και τα ουίσκια μου
(πρόσφατα ανακάλυψα πως μ' αρέσει το ουίσκυ)

Το σημερινό γλυκό είναι για έναν Φίλο πολλά χρόνια τώρα (μάλλον πολλές ζωές τώρα) που είχε γενέθλια προχτές (γεννημένος στον αστερισμό του ψαριού) . Μπορεί να μην προλαβαίνει να πεταχτεί να πάρει ένα κομμάτι (βλέπεις είναι πολλά τα χιλιόμετρα ανάμεσα Νέα Υόρκη-Τουρ), αλλά εγώ την έκανα, θα την κεράσω στους εντόπιους φίλους μου, και θα μαζέψουμε ευχές να του τις στείλουμε στη μακρινή Γαλλία να μην είναι μόνος.
Γιατί είμαι φίλη του και είμαι και πολύ χαρούμενη και πολύ περήφανη γι' αυτό!

Χρόνια του καλά και πάμπολλα και να'ναι πάντα λαμπερός κι ευτυχισμένος!
Και να μας συγκινεί όλους με τα τραγούδια του και με τις μουσικές του και να μας ανεβάζει λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο ψηλότερα!

ΣΑΡΛΟΤ ΜΕ ΜΑΣΚΑΡΠΟΝΕ ΚΑΙ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ
(μια συνταγή του Στέλιου Παρλιάρου)

1 δόση σαβαγιάρ
300γρ. κρέμα γάλακτος
80γρ. ζάχαρη άχνη
500γρ. τυρί μασκαρπόνε
1 κλωναράκι βανίλιας σχισμένο κάθετα
(εγώ έβαλα 1κ.γ βανίλια)
βατόμουρα ή φράουλες

Ε(χ)τέλεση

Μισή ώρα πριν ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε το γλυκό, βγάζουμε το μασκαρπόνε απ' το ψυγείο να μαλακώσει. Ρίχνουμε το μασκαρπόνε σ' ένα μπωλ. Προσθέτουμε τη βανίλια, τη ζάχαρη άχνη και την κρέμα γάλακτος και ανακατεύουμε απαλά με μια κουτάλα.
Καλύπτουμε τη βάση μιας φόρμας για σαρλότ με μια λαδόκολλα. Αδειάζουμε μέσα τη μισή κρέμα. καλύπτουμε με σαβαγιάρ. Ρίχνουμε από πάνω την υπόλοιπη κρέμα. Καλύπτουμε με σαβαγιάρ. Αφήνουμε το γλυκό 3-4 ώρες στ ψυγείο να σφίξει. Το ξεφορμάρουμε, το αναποδογυρίζουμε σε πιατέλα. "Ντύνουμε" το γλυκό γύρω γύρω με σαβαγιάρ και το γαρνίρουμε με βατόμουρα ή φράουλες. (Εγώ έβαλα μια λεπτή στρώση μαρμελάδας διαλυμένης σε λίγο νεράκι, έκοψα φράουλες και σκόρπισα ανάμεσα φυστίκια αιγίνης).

Χρόνια πολλά σ' όσους γενεθλιάζονται και σ' όλους όσους γιορτάζουν το όνομα και τη χάρη τους και τη ζωή τους καθημερινά.

Μπορούμε να χαρούμε τη φωνή του Φίλου εδώ


18 σχόλια:

  1. Υπεροχο και αυτο που εφταξες και το blog σου Μαρθα!!!!
    εχεις καποιο email or facebook ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ναι, μπορεί να με βρει κανείς στο facebook με τ' όνομά μου!

      Διαγραφή
  2. Χρόνια Πολλά στο φίλο σου!!
    Οι καλοί φίλοι είναι ανεκτίμητη αξία, ο γιος μου λέει ότι τους φίλους τους διαλέγουμε ενώ του συγγενείς μας του επιβάλουν, το πιστεύω.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς είναι, Ξανθή μου, οι φίλοι είναι αξεπέραστη αξία στη ζωή μας. Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  3. Εδώ "ξεχασμέχνη" και κάπως "αραχνιασμένη νονά...

    Βλέπω μήνες τώρα αποχή στο blog και λίγη περισσότερη σιωπή. Βλέπω επίσης και πολύ βαρύ χιονιά στα μέρη σας, και μιλώντας με άλλους γνωστούς εκεί διαπιστώνω δύσκολες καταστάσεις...
    Εύχομαι λοιπόν να είσαι γερή.
    Να νιώθεις καλά...
    Και να έχεις πάντα αγάπη και νιάξιμο από τους φίλους σου.

    Άξιος φίλος, αυτός που έστω και από χιλιόμετρα μακριά δέχτηκε ένα τέτοιο κέρασμα.
    Χρόνια του Πολλά και Γεμάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νονά μου, δεν είσαι ούτε ξεχασμένη ούτε κι αραχνιασμένη θα γίνεις ποτέ! Όντως υπάρχει μια σιωπή στο blog, γιατί προκύπτουν διάφορα στην καθημερινότητά μας που ζητούν την προσοχή μας και τρέχουμε να προλάβουμε προτεραιότητες. Το χιόνι καλά κρατεί αλλά σιγά σιγά μύρισε η άνοιξη! Σε φιλώ και σ' αγαπώ!

      Διαγραφή
  4. Μαρθουλα ποσος καιρος περασε;
    Πολυ χαιρομαι που σε βλεπω ξανα!!
    Οι φιλοι ειναι ευλογια στη ζωη και το γεγονος οτι εχεις ταγμενους φιλους αποδεικνυει ποσο υπεροχος ανθρωπος εισαι!!

    Τελεια η σαρλοτ. Ομορφη, νοστιμη και γλυκια σαν εσενα και τους φιλους σου!!!
    Σε φιλω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Χρυσαυγή μου! Τελικά μετριέται ο καιρός με τις παρουσίες ή με τις απουσίες;;; Ούτε που ξέρω. Εγώ πάντως σας νιώθω πάντα κοντά μου! Μια γλυκειά καληνύχτα από τη χιονισμένη (ακόμη) Νέα Υόρκη!

      Διαγραφή
  5. Γεια σου Μάρθα μου, πολύ χαίρομαι που σε ξαναβλέπω, με απίθανη συνταγή!!! Χρόνια πολλά στον αγαπημένο φίλο, καλή άνοιξη και ιδίως καλό ξεχιόνισμα (συνυποφέρουσα)!!! Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Χαρά μου, με χαρά κι από μένα που σας ξαναβρίσκω! Τα χιόνια μόνο δε θέλω να ξαναβρώ, αλλά ακόμη υπάρχουν έξω απ' τα παράθυρά μου. Τουλάχιστον να μην ξαναρίξει και να λιώσουν και τούτα τα παλιά! Μια γλυκειά καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλώς την, καιρό έχουμε να σε δούμε! Είσαι τυχερή που έχεις καλούς φίλους, είναι ευλογία. Χρόνια πολλά στον αγαπημένο σου φίλο, πολύ νόστιμο φαίνεται το γλυκό που του έφτιαξες. Η σαρλότ με το μασκαρπόνε και τα φρούτα είναι πανέμορφη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η φιλία έχει νοστιμιά, και η σαρλότ επίσης! Γεια σου Μίνα μου!!!

      Διαγραφή
  8. Τυχερός ο φίλος σου Μάρθα μου! Τυχερός που έχει για φίλη έναν άνθρωπο που ξέρει και τιμά την λέξη "φιλία". Γιατί πολλοί λησμονούν ή και αγνοούν την πραγματική της έννοια. Και ας έχουν οι ίδιοι φίλους από τους οποίους έχουν ωφεληθεί πραγματικά! Φίλους που θα έπρεπε να τους προσέχουν ως να ήταν πολίτιμα πετράδια!! Γιατί οι άνθρωποι ξεχνάμε εύκολα! Είσαι τυχερή που εσύ και ο αγαπημενος σου φίλος, έχετε καλή μνήμη!
    Η σαρλότ με μασκαρπόνε είναι πραγματικά ένα όλογλυκο δώρο φιλίας!
    Χάρηκα που είδα και πάλι ανάρτησή σου, Μάρθα. Εύχομαι να παιρνάς καλά!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ειρήνη μου! Αναρωτιέμαι αν οι σχέσεις μας είναι θέμα τύχης, ή επιλογής, φροντίδας και καλλιέργειας κι απ' τις δυο πλευρές! Τίποτε δεν είναι δεδομένο και κανείς! Να χαιρόμαστε και να εκτιμάμε αυτά που έχουμε και να δουλεύουμε γι' αυτά! Σε φιλώ από δω μακριά!

      Διαγραφή
  9. Με καλούς φίλους, η ζωή μας είναι πολύ πιο πλούσια και όμορφη.
    Να χαίρεσαι τον δικό σου Μάρθα μου!
    Τι γλυκιά σκέψη να φτιάξεις κάτι προς τιμή του. Η σαρλότ σου μοναδική! Ελαφριά, αέρινη και υπέροχη σε γεύση!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου και χαρά σου Ερμιόνη μου, μετά από καιρούς!!! Η σαρλότ καλοτιμήθηκε από τους εδώ φίλους και τίμησε τον εκεί Φίλο, με πολύ "γευστικό" τρόπο, είναι η αλήθεια!Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. φανταστικο το γλυκο!!! οσο για τους φίλους ξέρεις τι λένε,,,, οι φίλοι είναι η συγνώμη του θεού για τους συγγενείς μας. παντα να εχεις τετοιους φιλους διπλα σου!!! και ποτε δεν ξέρεις τι θα σου φέρει το αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το αύριο,δεν ξέρω, αλλά το σήμερα με τέτοιους φίλους είναι "γλυκύτατο"! Σε φιλώ!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...