Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Κριτσίνια με γραβιέρα και ντιπ αβοκάντο με λιαστές ντομάτες

Όσο κουρασμένη κι αν είμαι, ειδικά την τελευταία περίοδο, πάντα βρίσκω χρόνο να μπω στην κουζίνα να ανακατέψω κουτάλες, να βρωμίσω κατσαρόλες, να βουτήξω τα χέρια μου στις ζύμες, να ξεπλύνω τα χέρια στα νερά. Καθαρίζω έτσι, αποβάλλω τοξίνες, φόρτο, άγχος, βάρη, πετάω, πετάω, πετάω...Τα βράδια ξαπλώνω στο κρεβάτι μου κι έχω δίπλα μου μια ντάνα περιοδικά μαγειρικής. Είναι το μόνο που μπορώ να δω πριν κλείσω τα μάτια. Πιάτα με ψητά, σαλάτες, καλαθάκια με κουλούρια ησυχάζουν τα μάτια, την ψυχή και το μυαλό μου. Ό,τι πέσει από βραδίς στο μάτι μου, την άλλη μέρα μπαίνω στην κουζίνα μου και το ψαχουλεύω.
Χτες το βράδυ "ψαχούλεψα" κριτσίνια με γραβιέρα Κρητης και ντιπ αβοκάντο με λιαστές ντομάτες. Μια γιορτινή συνταγή της Ντίνας Νικολάου συνταγή για το απεριτίφ. Το ντιπ με ενθουσίασε επί τόπου. Τα κριτσίνια έπρεπε να περιμένω λίγο. Να τα ξαναψήσω, να ροδοκοκκινίσουνε, να με ενθουσιάσουν σήμερα. Μερικά πράγματα αργούν να δώσουνε καρπό. Πρέπει να μάθεις να περιμένεις.

                                                                    Κριτσίνια με γραβιέρα
                                                                          Για 30 κομμάτια
                                                         160γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
                                                    100γρ. παγωμένο βούτυρο σε κομματάκια
                                                                    120γρ. γραβιέρα τριμμένη
                                                                         1 κ.σ ρίγανη ξερή
                                                                          1 κρόκος αυγού
                                                                        1 κ.σ χοντρό αλάτι

                                                                               Ε(χ)τέλεση
Σε μία λεκάνη δουλεύουμε το αλεύρι με το παγωμένο βούτυρο να φτιάξουμε μια ζύμη που τρίβεται. Προσθέτουμε τη γραβιέρα και τη ρίγανη (ή θυμάρι αν σας αρέσει καλύτερα). Ζυμώνουμε. Προσθέτουμε τον κρόκο του αυγού και 1 κουταλιά της σούπας νερό και ζυμώνουμε λίγα λεπτά να ενωθούν καλά τα υλικά μας. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200C/ 400F . Κόβουμε κομμάτια απ' τη ζύμη σε μέγεθος καρυδιού και πλάθουμε μακρόστενα μπαστουνάκια 10-12 εκ. Στρώνουμε μια λαμαρίνα με χαρτί ψησίματος και απλώνουμε τα μπαστουνάκια. Τα αλείφουμε με νερό με ένα πινέλο και τα πασπαλίζουμε με χοντρό αλάτι. Τα ψήνουμε δέκα λεπτά μέχρι να ροδίσουν (τα δικά μου χρειάστηκαν κανένα εικοσάλεπτο για να σφίξουν) Τα σερβίρουμε με το (μοναδικό) ντιπ αβοκάντο

                                                                           Ντιπ αβοκάντο
                                                                           (Για 4-6 άτομα)
                                                                2 μεγάλα, ώριμα αβοκάντο
                                                                      Χυμός από 1/2 λεμόνι
                                                             1/2 φλ.τσαγιού λιαστές ντομάτες
                                                                    1 ξερό κρεμμύδι τριμμένο
                                                          1/2 ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος
                                                                           3 κ.σ ελαιόλαδο
                                                                     1/2 κ.γ κύμινο σε σκόνη
                                                                   1/2 κ.γ πάπρικα σε σκόνη
                                                                              αλάτι, πιπέρι

Ε(χ)τέλεση
Κόβουμε τα αβοκάντο στη μέση, αφαιρούμε τα κουκούτσια και περιχύνουμε τη σάρκα τους με το χυμό λεμονιού. Πολτοποιούμε το 1 1/2 αβοκάντο στο μπλέντερ και κόβουμε το άλλο μισό σε κυβάκια. Σε ένα βαθύ σκέυος ανακατεύουμε τον πολτό του αβοκάντο με τα κυβάκια και προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά ανακατεύοντας καλά. Σερβίρουμε την κρέμα σε μπολ και συνοδεύουμε με τα (μοναδικά) κριτσίνια γραβιέρας.
Με περιμένει μια εβδομάδα με διπλές πρεμιέρες.
Θέλει ηρεμία, βαθειές αναπνοές και μπόλικες κριτσινωτές βούτες στο αβοκάντο μου! Γιαμ!

4 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.
    Θα κάνεις "πάταγο" είμαι σχεδόν σίγουρη, σαν να σε έχω εμπρός μου Μάρθα.

    Όσο για τα κριτσίνια, θα τα κατανάλωνα και χωρίς το ντιπ :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νάσαι καλά Πηνελοπη μου! Κι οσο για τα κριτσινια καταναλωθηκαν και με και χωρίς το ντιπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γειά σου Μαρθούλα :)
    Η κούραση ειναι γλυκιά όταν κάνεις πράγματα που αγαπάς.

    Ωραίες οι συνταγές σου. Τα δε κριτσίνια φαίνονται φοβερά.

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα κριτσίνια φοβερά, και το ντιπ δεν πήγαινε πίσω. Φιλιά, Μάριόν μου!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...