Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Το πιο αφράτο νηστίσιμο κέηκ με λεμόνι και καρύδα

Την περίοδο της νηστείας διαπιστώνω πως έχω πυκνώσει το ψήσιμο των γλυκών. Αδύνατον να μην υπάρχει στο σπίτι κάτι σε βούτημα, σε κέηκ, κάτι για να ματσακωνίσουν τα δοντάκια μου. Με το φαγητό δεν είμαι τόσο συνεπής, ούτε και τόσο καλά οργανωμένη: να'ναι καλά τα παξιμάδια, τα χύμους κι οι ελιές. Αλλά το γλυκό είναι προτεραιότητα, είναι πάθος, είναι σχέση ρε παιδί μου!!!
Κι έτσι, σαν βράδιασε ο Θεός τη μέρα, και πριν ξημερώσει την επόμενη, η καλή νοικοκυρά που είναι δούλα και κυρά, ζώστηκε να εκτελέσει ατάκα κι επιτόπου μια νηστίσιμη συνταγή με υλικά αγαπημένα: λεμόνι και καρύδα.
Με κάθε δοκιμαστική πρωτιά έχω μια ανησυχία για το γευστικό και το εμφανισιακό αποτέλεσμα.
Αλλά με τούτο δω, είχα ηρεμήσει ενώ ψηνότανε, καθότι ως γνωστόν η μύτη δε μας γελάει ποτέ, κι οι μυρωδιές που βγαίναν απ' το φούρνο με είχανε τσακίσει. Κι ενώ μού έκανα την απαραίτητη διδαχή  του τύπου: "άσε να φας το πρωί", "το βράδυ δεν τρώμε μετά τις 8μμ" (ενώ μετά τα μεσάνυχτα;;;), τελικά βούτηξα (χωρίς να με δω) μερικά ψιχουλάκια και δικαιώθηκα για την επιλογή αυτού του κέηκ. 

Είναι το πιο αφράτο και νόστιμο νηστίσιμο κέηκ που έφαγα ποτέ. Και ή το λεμόνι είναι θεϊκό, ή εγώ είμαι δεμένη μαζί του με σχέση έρωτα. Τώρα θα σας καληνυχτήσω κι όταν θα'ρθει το πρωί, θα χτυπήσω έναν  διπλό ελληνικό καφέ κι ένα μεγάλο, αφράτο κομμάτι απ' το αφράτο λεμονάτο κέηκ μου.
Θέλετε να το παίξω διακριτική και να σας πω: "Αχ, ξέρετε έκανα ένα πετυχημένο κέηκ χτες"; 
Δεν είμαι εγώ αυτή και μην το περιμένετε.
Ευθαρσώς και χύμα απλώς σάς λέω : "δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε" .

Το πιο αφράτο νηστίσιμο κέηκ με λεμόνι και καρύδα

1 1/2 φλυτζάνια ζάχαρη
2/3 φλυτζανιού καλαμποκέλαιο
1 φλυτζάνι γάλα καρύδας
1/4 φλυτζανιού γάλα αμυγδάλου (ή σόγιας )
1/4 φλυτζανιού χυμό λεμονιού
3 κουταλιές σούπας ξύσμα λεμονιού
2 κουταλάκια του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
3 φλυτζάνια αλεύρι
2 κουταλάκια του γλυκού μπέκιν πάουντερ
1 κουταλάκι του γλυκού μπέκιν σόδα
1 κουταλάκι (κοφτό) του γλυκού αλάτι
1 1/2 φλυτζάνι άγλυκο ινδοκάρυδο
Λίγο άχνη για το πασπάλισμα
Ε(χ)τέλεση
Ζεσταίνουμε το φούρνο στους 180C/350F.
Λαδώνουμε μια φόρμα για κέηκ και την αλευρώνουμε ελαφρώς.
Σε ένα μπωλ αναμειγνύουμε τη ζάχαρη, το λάδι, το χυμό λεμονιού, το ξύσμα, τα δύο γάλατα και τη βανίλλια. Σε άλλο μπωλ ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπέκιν πάουντερ, τη σόδα και το αλάτι και τα ριχνουμε στο μείγμα των υγερων. Ανακατεύουμε καλά και στο τέλος ρίχνουμε μέσα και το ινδοκάρυδο. Ρίχνουμε το μείγμα στη φόρμα του κέηκ και ψήνουμε για 1 ώρα περίπου. Το αφήνουμε να κρυώσει, αναποδογυρίζουμε και πασπαλίζουμε με λίγη άχνη.
Βλέπετε το κομματάκι που λείπει κάτω αριστερά; Είναι αυτό που έφαγα χτες χωρίς να με δω!!!Σσσσ!

43 σχόλια:

  1. Πολύ δελεαστικές φωτογραφίες και κείμενο, έλα μου ντε που εγώ έχω κάτι τις με την καρύδα και θα το αφήσω όλα για σένα μην τρέχεις να ξαναφτιάξεις!!
    Πολλά φιλιά και καλό Πάσχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυτώνεις extra θερμίδες, Ξανθή μου, και κάνεις μόνο λεμονάτα κεκάκια και τρως!

      Διαγραφή
  2. Δεν χρειάζονται υποσχέσεις, εγγυήσεις και όρκοι για να μας πείσεις ότι το κέικ σου είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Μιλάει από μόνο του...! Να.... το ακούω!! Πως να μην το τσακίσεις ακόμα και αν είναι μετά τις 8 το βράδυ?

    Υπέροχα υλικά Μαρθούλα και τέλειο αποτέλεσμα!

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δικά μου φιλιά, Χρυσαυγή μου! Κάτσε να σκουπιστώ απ' τις άχνες μόνο γιατί τώρα που είναι πρωί,τρώω πια κανονικά το κομάτι μου!!! Περάστε να τραταριστείτε!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως φαίνεται, Πέπη μου, έτσι είναι. Αυτό το κέηκ δεν ξεγελάει με τα μάτια!!!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο! Και τι δε θα έδινα για ένα κομματάκι!
    Πάντως πρατώ τη συνταγή για να τη δοκιμάσω!
    Σε ευχαριστώ πολύ, Μάρθα μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κράτα την Ελένη μου και με την πρώτη ευκαιρία, δως του να καταλάβει! Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Όχι μόνο την κράτησα τη συνταγή αλλά και τη δοκίμασα σήμερα, αλλάζοντας μόνο το λάδι με ταχίνι! Έγινε υπέροχο!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, Μάρθα μου!

      Διαγραφή
    3. Αχ, πολύ χαίρομαι που το δοκίμασες με παραλλαγή στο ταχίνι και βγήκε πάλι υπέροχο!!! Μπράβο!

      Διαγραφή
  5. Αχ το λιμπίζομαι! Και δεν έχω καρύδα τώρα, αλλιώς θα το έφτιαχνα επιτόπου, κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι αύριο μέρα είναι, Αμαλία μου, προλαβαίνεις!!! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφα που μυρίζει. Και ζουμερό και αφράτο και στο ''ύψος'' του, παρ' ότι έφαγες κι άνα κομματάκι χωρίς να σε δείς.
    Πολλά φιλάκια, Μάρθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι "στο ύψος του" γιατί έφαγα ένα κομματάκι απ' τα χαμηλά, κατάλαβες;;; Χτες το άφησα να στέκεται όρθιο. Σήμερα όμως...Ε, ρε γλέντια σήμερα!!!

      Διαγραφή
  7. Φαινεται ότι είναι υπέροχο Μάρθα μου. Καλοφάγωτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μάρθα, αν έφθασες στο σημείο να τρως χωρίς να σε βλέπεις, για το χατήρι αυτού του κέικ, ε! τότε τι να πω;;!! Πάω να αγοράσω τα υλικά του, αμέσως!!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις ακούσει, Ειρήνη μου, το χορό με τη σκιά μου; Ε, τέτοια παιχνίδια κάνω κι εγώ με τον εαυτό μου. Τού κρύβομαι και την ώρα που δε με βλέπει, μπουκώνομαι, τι νομίζεις;

      Διαγραφή
  9. Κερνάς καφέ και κεκάκι, για να έρθω, Μαρθούλα;
    Ή να μην πάω ούτε καν μέχρι το αεροδρόμιο, αφού και τα ψίχουλα μπορεί να έχουν τώρα πια εξαφανιστεί :-)))

    Όπως λέει και ο μεγάλος άντρας του σπιτιού: το γλυκό "πάει" στην ψυχή πρώτα ...και μετά στο σώμα!

    Φιλιά πολλά-πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. E, λοιπόν, ο μεγάλος άντρας του σπιτιού είναι σοφός και να τον ακούτε! Κάτι ξέρει! Τελικά ο έρωτας δεν περνάει πρώτα απ' το στομάχι, αλλά απ' την ψυχή! Κατάλαβες;
      Έλα εσύ και κερνάω και καφέ και απ' όλα εγώ!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Λοιπόν μοσχομύρισε ίσα με την Πάρο...Μμμμ τι είσαι εσύ βρε παιδί μου;;
    Πως το κατάφερες αυτό;;; Καλοφάγωτο και πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα αυτό με κατάφερε είναι η αλήθεια, μου'κλεισε το μάτι και μ' έριξε. Και μετά, φαίνεται πως το κατάφερα κι εγώ. Στην Πάρο είσαι, ε;;; Αχ θαλασσίτσα, φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Αφού έχει λεμόνι και καρύδα δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, ούτε καν αυγά. Πρέπει να έγινε πολύ νόστιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φαίνεται υπέροχο! Θα το φτιάξω οπωσδήποτε! Αν δε βάλω γάλα αμυγδάλου (ή σόγιας ) και βάλω λίγο πιο πολύ γάλα καρύδας λες να πειράζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, δοκίμασέ το με extra γάλα καρύδας αν δεν έχεις σόγιας. Δεν πιστεύω να πάθει τίποτε, κι άλλωστε οι μικροαλλαγές είναι μέσα στο πρόγραμμα. Είδες η Ελένη; Αντικατέστησε το λάδι με ταχίνι και βγήκε υπέροχο, όπως λέει. Εμπρός λοιπόν!

      Διαγραφή
  13. Μαρθούλα say no more!!! Οι φωτογραφίες και τα λόγια σου μας έπεισαν με το παραπάνω. Αλλά και τα νυχτερινά σου ερωτικά περπατήματα για να συναντήσεις το....λεμόνι, έβαλαν το λιθαράκι τους:)
    Αρχίζω νηστεία από αύριο. Θα το φτιάξω το μπαγάσικο!!! Ευτυχώς αρέσει κ στα παιδιά μου ο συνδυασμό καρύδα-λεμόνι!
    Αυτο το γάλα σόγιας/αμυγδάλου δεν το ξερω κ δεν το εχω συναντήσει. Μπορώ να το αντικαταστήσω με κάτι άλλο λες ή να βάλω περισσότερο καρύδας όπως ρωτάει η Μαρία από πάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε, Μεγάλη Εβδομάδα από αύριο, βάλ'το στο πρόγραμμα το κεκάκι. Και λέω ναι, βάλε παραπάνω γάλα καρύδας αν αυτό έχεις. Τα γάλατα σόγιας, αμυγδάλου και καρύδας είναι τα τρία πιο συνηθισμένα υποκατάστατα του κανονικού γάλατος, με το γάλα καρύδας λίγο πιο παχύ, το γάλα αμυγδάλου λίγο πιο γλυκό και της σόγιας λίγο πιο ουδέτερο. Κάν' το και πες μας εντυπώσεις. Φιλιά πολλά Δημητρούλα μου!

      Διαγραφή
    2. Τράβηξα σύγχιση! Πήγα σε δυο ΣΜ (εντάξει οχι μεγάλα) κ δεν βρηκα κανένα από τα δυο γάλατα. Τα εχουν εξαντλήσει όλα προφανώς λόγω νηστείας. Θα ξαναπάω αύριο. Όλα τα άλλα τα πήρα τα υλικά. Αυριο το απόγευμα θα παμε στη μεγάλη μου τη βαπτιστήρα κ θέλω να το πάω δώρο!!! Τι τραβάμε κ εμείς οι νονές νοικοκυρές bloggers:))))

      Διαγραφή
  14. Πολύ λαχταριστό το γλυκάκι σου Μάρθα μου!!! Απόλυτα δικαιολογημένη η μεταμεσονύκτια επιδρομή..Το λεμόνι με την καρύδα είναι τέλειος συνδυασμός!Καλή εβδομάδα,φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνη την ώρα που βραδιάζει θαρρείς και μου βγαίνουν ολα τα στερητικά. Αλλά μερικές φορές "της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά"! Ευτυχώς με τούτο το γλυκό δεν με κορόϊδεψε η μέρα, το καταφχαριστήθηκα!!! Καλή εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  15. Ο συνδυασμός λεμόνι και καρύδα είναι για μένα κορυφαίος! Οπότε το κέικ σου θα δοκιμαστεί ανεξαρτήτως νηστείας!
    Μια ερώτηση μόνο: μπορώ να χρησιμοποιήσω μόνο γάλα καρύδας ή πρέπει να βάλω και το γάλα αμυγδάλου ή σόγιας;;
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ερμιόνη μου! Επειδή κι άλλοι ρωτούν, όπως κι εσύ, αν μπορεί να παραληφθεί το γάλα σόγιας και να αντικατασταθεί με γάλα καρύδας, λέω ναι. Απλώς το γάλα σόγιας είναι από μόνο του πιο υδαρές και πιο ουδέτερο ως γεύση από το γάλα καρύδας που είναι γάλα πιο παχύ και πιο γλυκό. Άντε με το καλό, να το φτιάξεις και να του δώσεις τη δική σου πινελιά. Μπορείς να προσθέσεις και ένα ελαφρύ γλάσο λεμονιού αν θέλεις αν το κάνεις λίγο πιο επίσημο. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Μαρθούλα μου μοσχομύρισε λεμονάκι...υπέροχο το κεκάκι σου και σούπερ αφράτο!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε Ελένη μου ένα κομματάκι και θα γεμίσει το στόμα σου νοστιμιά!!!

      Διαγραφή
  17. Λοιπόν, εγώ όταν βλέπω αφράτο και φουσκωτό κέικ να με κοιτάει καμαρωτά, το μόνο που θέλω είναι να το φάω! Όλο!!! Πώς άντεξες και δεν το τσάκισες με τη μία; Εγώ δεν θα έπαιρνα μερικά ψιχουλάκια. Θα άφηνα μερικά ψιχουλάκια... Έτσι, για να θυμάμαι ότι κάποτε σ' αυτή την πιατέλα υπήρχε ένα κέικ που πλέον κατοικοεδρεύει στο στομάχι μου... ;-)
    Φιλάκιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έχω πάθει σοκ!! Μόλις βγηκε απο τον φούρνο και παρολο που εβαλα αλευρι ολικης( κ μονο μιση κουπα ζαχαρη) και οταν το βαζα στη φορμα ειχε γινει σαν τσιμεντο ενα πραγμα,εχει γινει τουμπανο και πολυ αφρατο!! Σε ευχαριστω ιδιαιτερως για την συνταγη καθοτι λατρης της καρυδας και του λεμονιου και αν και ειναι βραδυ το κομματακι μου το εφαγα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. The guideline viability of a private look that can help you generally keep, prepared yourself just as cause segments diet system just as to perform like endeavors similarly as with dishwashing.how to reset a motion light

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. A pretty important functions of one's kitchen are to store, prepare and cook food and to accomplish related tasks including dishwashing.samsung dishwasher lc code

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. so pleasant assortment never seen such uncommon things kitchen cloths. much obliged for sharing this data.how to reset a motion light

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...