Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Η κανέλα λέει πάντα "ναι"

 λέξη «γαστρονόμος» κρύβει μέσα της τη λέξη «αστρονόμος». 
       Έτσι, κάθε μπαχαρικό συνδέεται μ' έναν πλανήτη. Η κανέλα έχει να κάνει με την Αφροδίτη."
      
       "Η Αφροδίτη ήταν η πιο όμορφη γυναίκα. Γι’ αυτό και η κανέλα είναι και γλυκειά και πικρή όπως όλες οι γυναίκες."

       "Η κανέλα φέρνει κοντά τους ανθρώπους. Τους κάνει και κοιτάζονται στα μάτια.  
Άμα θέλεις να πεις «ναι» σ' έναν άνθρωπο, κανέλα να βάζεις."
(Από την ταινία "Πολίτικη Κουζίνα")


Biscotti με ΚΑΝΕΛΑ, τζίντζερ, μέλι και ξύσμα πορτοκαλιού
(Επηρεασμένα από συνταγή της Αθηνάς/ Sugarbuzz)

3 κούπες αλεύρι (περίπου)
1 και 1/2 κουταλάκι baking powder
2 κουταλάκια ΚΑΝΕΛΑ
1 (σχεδόν) κουταλάκι  τζίντζερ
Λίγο αλάτι (που μπορείτε να παραλείψετε αν βάλετε αλατισμένους ξηρούς καρπούς)
80 γρ. βούτυρο μαλακωμένο
3/4 της κούπας ζάχαρη
2 αυγά
Ξύσμα ενός πορτοκαλιού
2 κουτάλια (σούπας) μέλι
1 φλυτζάνι φυστίκια αιγίνης ανάλατα
Ε(χ)τέλεση
Ανάβουμε το φούρνο στους 170C/ 340 F. Χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη. Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά και συνεχίζουμε το χτύπημα. Σειρά έχουν το μέλι, το ξύσμα και τα μπαχαρικά, ΚΑΝΕΛΑ και τζίντζερ. Ακουλουθεί το αλεύρι με το μπέκιν και το αλάτι, και στο τέλος βουτάνε μέσα τα φυστίκια αιγίνης. Πλάθουμε σε μεγάλο μπαστούνι, το πλαταίνουμε και το ψήνουμε στη λαμαρίνα τη στρωμένη με αντικολλητικό χαρτί για περίπου 25 λεπτά. Το βγάζουμε, το αφήνουμε κανένα δεκάλεπτο να κρυώσει και με μυτερό μαχαιράκι κόβουμε φέτες, τις ξαπλώνουμε και τις ψήνουμε 8-9 λεπτά από κάθε πλευρά.
Τα μυρίζουμε,
περιμένουμε ,
λέμε ΝΑΙ,
μετά τα τρώμε,
και χωρίς να περιμένουμε,
νεύουμε σε μια κατάφωρη κατάφαση ηδονής κι ευδαιμονίας.
Ε, ΝΑΙ!!!


  

48 σχόλια:

  1. Στην κανέλα λέμε ΝΑΙ!
    Στα μπισκότα λέμε ΝΑΙ!
    Για τα κείμενά σου Μάρθα μου μόνο ΝΝΝΝΝΑΑΑΑΑΑΙΙΙΙΙ μπορούμε να πούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πού είσαι Αγγελική μου και μου'λειψες τόόόόσο πολύ!!! Φιλιά πολλά πολλά, να εμφανίζεσαι συχνά και να λές "Ναι! Είμαι καλά!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ι love κανέλλα!!
    Ν Α Ι, με μεγάλα γράμματα....
    Ωραίο κείμενο....ευωδιαστό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια χαρά σου Αννιώ και πάρε κι ένα ευωδιαστό biscott-άκι!!!

      Διαγραφή
  4. Nαι θα πω κι εγώ στα τραγανο-νόστιμα και κανελομυρωδάτα μπισκότι σου Μάρθα μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ λέω ναι, να πάρεις μπισκοτάκι μυρωδάτο να φχαριστηθείς!!!

      Διαγραφή
  5. Σε τόσο αρωματικά μπισκοτάκια εννοείται ότι δεν αντιστεκόμαστε!
    Φιλιά Μαρθουλίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και οχι να έλεγε
    πάλι θα την έτρωγα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχα τα μπισκότα σου. Υπέροχη και η "Πολίτικη Κουζίνα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κείμενα άπαιχτα όπως πάντα!! Μπισκότα υπέροχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχο το κείμενό σου Μάρθα μου όπως και το μπισκότο σου!!! Τέλεια και τα δυό και αγαπημένη ταινία η Πολίτικη Κουζίνα αλλά πάνω απ' όλα λατρεύω τη κανέλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αγαπώ πολύ την κανέλα, την βρίσκω αρχόντισσα!

      Διαγραφή
  10. ΄΄Γιόμισε η γειτονιά, κανελομυρωδιά ΄΄
    Τα μυρίζουμε και χωρίς να περιμένουμε, τα τρώμε και λέμε Ε, ΝΑΙ!!!
    Μου αρέσει πολύ και το ΓΡΑΦΕΙΝ και το ΨΗΝΕΙΝ !!!...
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελομυρωδιά δε λες τίποτε! Χορτάσαμε μυρωδιές, πάρ'τε κι εσείς το κατιτίς σας με το ελεύθερο!!!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα, Μάρθα μου!
    Και στην κανέλα, ναι και στα παξιμαδάκια σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα Μάρθα μου!
    Πολύ ωραία τα μπισκοτάκια σου, όντος η κανέλα ζεσταίνει την ψυχή,σε ταξιδεύει!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χίλια ναι θα πω σε τούτα τα κανελοκαλούδια, γιατί είμαι φανατική της κανέλας (ο φρέντο μου πάντα ξεχωρίζει! Είναι ο μόνος που δεν φαίνεται το αφρόγαλο από την πολλή κανέλα...)! Στείλε ένα ταψάκι να τα φάω στην υγειά σου! ;-)
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προσωπικά έχοντας στο επώνυμό μου, ως πρώτο συνθετικό το "ΚΑΝΕΛΟ" δεν θα μπορούσα παρά να πω, πως αγαπώ την κανέλα!

    Ε, και σαφώς η μαγική εικόνα της αφήγησης της συγκεκριμένης στιγμής της ταινίας, προσωπικά μου φέρνει δάκρια στα μάτια, για πολλούς και ποικίλους λόγους...

    Εύγε Μάρθα μου, για το κείμενο αλλά και για την εκτέλεση :-)))
    Φιλώ σε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά, Πηνελόπη μου, εσύ φέρεις την κανέλα, πάνω σου!!!
      Καλημερούδια ευωδιαστά!!!

      Διαγραφή
  15. Τι ωραία που τα λες Μαρθούλα μου, αλλά και τι ωραία που τα φτιάχνεις!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια χαρά σου Λίλα μου, και πριν φύγεις τσίμπα ένα κανελομπίσκοτο!

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα καλημέρα με μυρωδιές κανέλας και πολίτικης κουζίνας! Αγαπημένη ταινία!
    Τα μπισκοτίνια σου μύρισαν ανάμεσα στις ηπείρους!
    Να έχεις ένα τέλειο σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου Δημητρούλα μου! Το Σαββατοκύριακο ενδείκνυται για άλλη μια προβολή της "Πολίτικης κουζίνας" και για συνοδευτικά , μπισκοτίνια κανέλλας!

      Διαγραφή
  17. Μοσχομύρισε ο τόπος Μάρθα μου Απίθανα φαίνονται!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μάρθα, μοσχομύρισαν!!!! Είναι τέλεια, περιέχουν αρώματα και γεύσεις που αγαπώ πολύ!!!!
    Θα τα δοκιμάω!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαρακτηριστική σκηνή της αγαπημένης ταινίας, Πολίτικη κουζίνα, ο αναφερόμενος διάλογος στον προλογό σου, Μάρθα. Σοφός ο παππούς, μετέδιδε την γνώση και την εμπειρία χρόνων, στον εγγονό του. Και αυτός απολάμβανε την μοσχοβολιά της κανέλλας και των άλλων μπαχαρικών, κρατώντας την γνώση αυτή στην μνήμη του, για να χρωματίσει και να αρωματίσει την μετέπειτα ζωή του.
    Εξαιρετικά τα μπισκότι! Από τα ωραία συνοδευτικά για τα ροφήματά μας. Φτιάχνω πότε πότε παρόμοια και εξαφανίζονται! Ειδικά με τον καφέ ή το γάλα, είναι απίθανα. Συνήθως, χαράζω την επιφάνεια του μπαστουνιού ζύμης, με ένα μαχαιράκι σε φέτες, πριν το πρώτο ψήσιμο. Με βοηθάει πολύ να κόψω σωστά τα μπισκότι μετά. Θα δοκιμάσω και την δική σου πρόταση, που περιέχει τα αγαπημένα μου φυστίκια Αιγίνης. Καλοφάγωτα.
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ έξυπνο, Ειρήνη μου,να χαράζεις το μπαστούνι πριν το πρώτο ψήσιμο. Θα το ακολουθήσω. Φιλιά και καλή ξεκούραση το Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  20. Τι ωραίες ατάκες από την ταινία και τι ωραία που είναι η κανέλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Όλα καλά κι όλα ωραία!!!" που λέει και το τραγούδι, λοιπόν!

      Διαγραφή
  21. Λατρεύω την κανέλλα, όπως επίσης και την "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ". Θεϊκή η επιλογή του αποσπάσματος.Φαντάζομαι αντάξια της δημιουργίας σου,την οποία υπόσχομαι να δοκιμάσω, καθότι γλυκατζού δεδηλωμένη
    Φιλάκια πολλά στη μακρυνή Ηπειρο,να σε συναντήσουν και να σου δώσουν αγάπη Μαρθί μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μού ήρθαν τα φιλιά σου, Χαρά μου, και σ' ευχαριστώ!
      Μαρθί, δεν με είπε κανείς, και κρατάς εσύ την πατέντα, μ' αρέσει!!!
      Αν είσαι γλυκατζού και καφετζού κάνε τα biscotti, τρώγε με καφέ και θα με θυμηθείς!!! Φιλούθκια!

      Διαγραφή
  22. Πολύ ωραία ανάρτηση (όπως πάντα:)
    Μοσχομύρισε η κανέλα μέχρι εδώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η κανέλα είναι το πιο αγαπημένο μου μπαχαρικό,τις πιο πολλές φορές διπλασιάζω την ποσότητα στις συνταγές..Πολύ μυρωδάτα και κριτσανιστά τα biscotti,θα πω οπωσδήποτε ΝΑΙ στην κανέλα!!!Καλή σου εβδομάδα Μάρθα μου, φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τότε θα λατρέψεις τα biscotti αυτά, είναι σίγουρο! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  24. ναι εννοείται ναι!!! Και η κανέλα η βασίλισσα των μπαχαρικών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. κανείς δεν λέει όχι σε ένα τόσο μυρωδάτο μπισκοτάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...