Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

To απόλυτο χορτοφαγικό σαντουϊτσάκι με ψητές μελιτζάνες, σπανάκι και χειροποίητη πάστα ελιάς

Δούλεψα πάνω στο σαντουϊτσάκι αυτό. Δεν του πέταξα ό,τι βρήκα εκεί πέρα και το χλαπάκιασα. Όχι! Δούλεψα με υπομονή, και με υπομονή περίμενα να νοτίσει να το φάω. 
Πρώτα το ερωτεύτηκα σαν το είδα στο veganomicon, 
ένα βιβλίο με vegan συνταγές, κοινώς νηστίσιμες. Ύστερα το μύρισα, επειδή είχε δύο πολύ αγαπημένες μου γεύσεις: τη μελιτζάνα και την ελιά. Και φυσικά όλα αυτά κλεινόσαντε σε φρέσκο ψωμί, κι εγώ με τα ψωμιά, τα ζυμάρια, τις πίτες και όλα τα φουρνοειδή έχω έρωτα. Πολλές φορές μπαίνω σε φούρνους και χαζεύω, χωρίς να θέλω να πάρω τίποτε. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως βγαίνω με άδεια χέρια...ΠΟΤΕ!
Μετά τον έρωτα της ματιάς και της μύτης, προχώρησα στον έρωτα που περνά απ' το στομάχι και πήρα τα απαραίτητα: μελιτζάνα, σπανάκι, πιπεριές φλωρίνης και ψωμί. Τα μυρωδικά τα είχα. 
Όλα κυλούσανε απλά και με τάξη. Μέχρι την ώρα που έφτασα να ανοίξω τη γυάλα με τις πιπεριές. Όταν λέμε το καπάκι τα στήλωσε, εννοούμε το καπάκι μουλάρωσε. Τι το' στριψα δεξιά, τι αριστερά, τι το πίεσα προς τα κάτω , τι πήρα πετσέτα, τι το'βαλα κάτω από τρεχούμενο καυτό νερό, τι του' χωσα μυτερό μαχαίρι από κάτω του. Τίποτε ρε παιδί μου, δεν ήθελε. Πάει και τελείωσε.
Πήρα σφυρί. Μάλιστα πήρα σφυρί. Τόσο πολύ συγχίστηκα, που έβαλα το βαζάκι στο νεροχύτη, το'γειρα στο πλάϊ, και μαλακά του'δωσα μία στον γυάλινο πάτο του κι ο πάτος άνοιξε σαν καπάκι. Χα!!!Το καλό το παλληκάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι. Ύστερα το καλό το παλληκάρι μετάγγισε το περιεχόμενο σε άλλο βαζάκι, κι όλο και πασπάτευε  με τα χέρια τις πιπεριές μην έφυγε κανά γυαλάκι κι έχουμε άλλα. Ε, ρε τι περνάμε κι εμείς οι νοικοκυρές ξημερώματα Μεγάλης Τρίτης, των μωρών Παρθένων.

To απόλυτο σαντουϊτσάκι με ψητές μελιτζάνες, σπανάκι και χειροποίητη πάστα ελιάς

Για την πάστα ελιάς
1 φλυτζάνι μαύρες ελιές χωρίς κουκούτσι
1 φλυτζάνι πράσινες ελιές χωρίς κουκούτσι (δεν είχα κι έβαλα μόνο μαύρες)
1/2 φλυτζάνι χοντροκομμένο μαϊντανό
4 σκελίδες σκόρδο (κι αν το έχετε τουρσί ακόμα καλύτερα)
1/2 φλυτζάνι λιαστές ντομάτες (δεν είχα, έβαλα λίγο κανονική ντομάτα)
4 κουταλάκια του γλυκού κόκκινο κρασί ή άσπρο μπαλσάμικο (έβαλα ξύδι)
1/2 φλυτζάνι εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
Δενδρολίβανο, ρίγανη, βασιλικό, θυμάρι
Για τα σαντουϊτσάκια
1 μεγάλη μελιτζάνα
3 κουταλιές της σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
1 κουταλιά της σούπας κόκκινο ξύδι
3 φλυτζάνια φύλλα από σπανάκι, πλυμμένα και στεγνά
2 πιπεριές φλωρίνης από βάζο
1 φρατζόλα ψωμί χωριάτικη

Ε(χ)τέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190C/ 375F και λαδώνουμε ελαφρώς ένα ταψί.
Κόβουμε τη μελιτζάνα σε παχουλές ροδέλες, τις τρίβουμε με αλάτι και τις αφήνουμε σε στεγνωτήρι για μισή ώρα. Εντωμεταξύ ετοιμάζουμε την πάστα ελιάς.
Βάζουμε τις ελιές, το μαϊντανό, το σκόρδο και τις λιαστές ντομάτες σ' ένα μπωλ. Ρίχνουμε από πάνω το ξύδι και τα μυρωδικά. Ανακατεύουμε και τα ρίχνουμε στον επεξεργαστή τροφίμων. Ρίχνουμε το λάδι λίγο λίγο και αλέθουμε μέχρι να δημιουργήσουμε μια μαλακή πάστα ελιάς.
Βάζουμε στην άκρη.
Ρίχνουμε στα φύλλα το σπανάκι 1 κουταλιά σούπας ξύδι.

Όταν περάσει μισή ώρα, ξεπλένουμε τις μελιτζάνες με μπόλικο κρύο νερό, τις αλείφουμε με λίγο λάδι και τις στρώνουμε στο λαδωμένο ταψί. Τις ψήνουμε για 20-22 λεπτά, γυρίζοντας κι από την άλλη. Μόλις είναι έτοιμες, τις βγάζουμε και τις ξαπλώνουμε πάνω από το σπανάκι να νοτίσει κι αυτό λιγάκι.
Ύστερα φτιάχνουμε το σάντουϊτς:
Κόβουμε με ένα μυτερό μαχαίρι τη φρατζόλα στη μέση και αδειάζουμε λίγη ψίχα και από τις δύο πλευρές να γίνει κάπως σα βαρκούλα. Απλώνουμε πάστα ελιάς και στα δύο μέρη του ψωμιού. Από πάνω βάζουμε μια στρώση ψητές μελιτζάνες,
φύλλα σπανάκι,
πιπεριές φλωρίνης, κι άλλες μελιτζάνες κι άλλο σπανάκι.
Κλείνουμε τη φρατζόλα και την πατάμε καλά. Την τυλίγουμε σφιχτά με αλουμινόχαρτο, ύστερα με διαφάνεια και την βάζουμε στο ψυγείο, ει δυνατόν με κάποιο βάρος από πάνω της. Για να τραβήξουν οι γεύσεις, το αφήνουμε τουλάχιστον τρεις ώρες στο ψυγείο, ή ακόμα καλύτερα όλη τη νύχτα. Όσο πιο πολύ μένει, τόσο πιο νόστιμο γίνεται.

* Πάρτε ένα πολύ καλό ψωμί, με αρκετά τραγανή κόρα για να απογειώσει τη γεύση μεν και να μην γίνει παπάρα δε.

* Τα σαντουϊτσάκια αυτά είναι εξαιρετικά για νηστεία, πικ νικ, πάρτυ με φίλους, πεζοπορίες και εκδρομές.

* Συνοδεύονται τέλεια με μια σαγκρία και πιατέλα ωμών λαχανικών.
Πήγα στην εκκλησία, κι ένιωσα πολύ κατανυκτικά. Και στην επιστροφή είχα τέτοια χαρά που θα'κοβα το λαχταριστό μου σαντουϊτσάκι να το φάω, που έτρεχα. Έφαγα όσο με άφησα να φάω και γέμισε το στόμα μου γεύσεις και μυρωδιές. Τα υπόλοιπα κομμάτια, τα φύλαξα ως κόρη οφθαλμού στο θησαυροφυλάκιο του ψυγείου μου, τυλιγμένα σφιχτά με διαφάνεια.
Ξερογλείφομαι από τώρα για αύριο.


28 σχόλια:

  1. Εδώ έκανες εμένα να ξερογλείφομαι! Αυτές τις γεύσεις των ψητών και μη λαχανικών τις προτιμώ απ' οποιοδήποτε κρεας!
    καλή Ανασταση και Καλό Πάσχα κορίτσι μου!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρετή μου, καλά κάνεις και προτιμάς αυτές τις γεύσεις, είναι πολύ πιο υγιεινές, φρέσκες και χορταστικές χωρίς να σε γεμίζουν και τοξίνες. Καλή Ανάσταση και σε σένα!

      Διαγραφή
  2. Καλέ αυτό δεν είναι μόνο για νηστεία, είναι πανέμορφο και για εορταστικό μπουφέ. Καλή Ανάσταση Μάρθα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βαγγελιώ μου! Ξετρελλάθηκα με το σαντουϊτσάκι. Ζουμερό,σπιτικό, χορταστικό και πεντανόστιμο!!! Θα το ξανακάνω και εκτός νηστείας! Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  3. Τι ειναι αυτο που βλεπουν τα ματια μου.....θεικο σου βαζω 10΄΄με δυο τονους
    Στειλε και τιποτα προς Μαρουσι.
    Επισης μην ξεχασεις να διαδωσεις και τον διαγωνισμο μου με δωρο σε τρεις τυχερς μπλουζες-κιμονο
    Καλο απογευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νέα Υόρκη καλέι Μαρούσι! Over! Παραλάβετε όσα κομματάκια θέλετε, αγαπητή μου!!! Με το ελεύθερο! Μπήκα και στο blog σου και έκανα μια ωραία βόλτα μέσα στα πολύχρωμα φουστανάκια!!! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Μαρθουλίτα μου, φαίνεται ότι το έχεις δουλέψει αυτό το σαντουιτσάκι! Τι κι αν δεν ήθελε η κακιά πιπεριά να βγει από το βάζο, εσύ μια φορά την άκρη τη βρήκες!
    Η σπιτική πάστα ελιάς όλα τα λεφτά νομίζω!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την κακιά πιπεριά της έδωσα να καταλάβει! Και στο σαντουϊσάκι έδωσα να καταλάβει αλλά με άλλο τρόπο!!! Η σπιτική πάστα ελιάς δεν παίζεται Ερμιόνη μου! Αναδεικνύει τόσες μυρωδιές που γέμιζε το στόμα μου σάλια μόνο που τη μύριζα!!! Τρέλλα σου λέω!

      Διαγραφή
  5. Φαντάζομαι πως θα΄ναι πολύ νόστιμο...ωραία ιδέα, γι΄αυτές τις μέρες και όχι μόνο!! Καλή Ανάσταση Μάρθα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ καλό, το λέω και το εννοώ, και όπως λες, δεν είναι μόνο για τους νηστεύοντες. Φιλιά και καλή Ανάσταση και σε σένα!

      Διαγραφή
  6. Πω πω φαντάζομαι τι εξαιρετική γεύση θα έχει αυτό το σαντουιτσάκι Μάρθα μου, με τόσες πολλές νοστιμιές που συνδυάζει!
    Και μόνο που έχει μελιτζάνα, το λάτρεψα!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς να το περιγράψω; Δεν έχω λόγια! Μου φαίνεται πολύ ελληνικό με τις γεύσεις που το συνοδεύουνε! Πλούσιο σαντουϊτσάκι και από μένα του είναι ολόκληρο γεύμα!!! Φιλάκια Έλένά μου!

      Διαγραφή
  7. To vegan σάντουιτς πρέπει να έγινε εξαιρετικό!
    Και homemade πάστα ελιάς! Μπράβο!
    Kαλή Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε λουκούμι και τώρα είναι στην κοιλιά μου!
      Καλή Ανάσταση κι από δω! Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. ξερογλείφομαι και εγώ!!!! Όντως το απόλυτο σαντουιτσάκι! Από τα αγαπημένα μου σαντουιτσάκια που τα τσακίζω ανελέητα!!! Καλό Πάσχα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχο το σαντουιτσάκι... η απόλυτη λιχουδιά!!
    Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαρθούλα έκανες ένα πολύ ωραίο σάντουιτσ. Τα υλικά νοστιμότατα.
    Και χορταστικό.

    Εύχομαι Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ωραιο το blog σου!!!
    Καλως σε βρηκα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άμα ο μάγειρας έχει κέφια, κάνει θαύματα με νόστιμα και νηστίσιμα υλικά Μαρθούλα μου.
    Κι εσύ σαν άνθρωπος δείχνεις να έχεις πάντα κέφια, πόσο μάλλον σαν μάγειρας!!

    Με το καλό στην Ανάσταση της Θρησκείας μας αλλά και την εσωτερική την δική μας.
    Φιλιά πολλά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά πολλά Πηνελόπη μου,
      και καλή μας ανάταση και Ανάσταση, αμήν!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...