Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Αφράτη γιαουρτόπιτα με γλυκό του κουταλιού συκαλάκι

Η λέξη που με δυσκόλευε πολύ όταν ήμουνα ψευδό παιδί, ήταν η λέξη "κουζίνα". Μαρτύραγα κάθε βράδυ απ' το φροντιστήριο που μ' έκανε η μάνα μου μπας και ισιώσει το -ζ- μου κι έρθει στη θέση του. Και η "κουδδδίνα" συνέχισε να με παιδεύει και να με εκπαιδεύει κάθε βράδυ. Η λέξη "κουζίνα" ήταν η τελευταία που έβγαινε απ' το στόμα μου πριν με πάρει ο ύπνος, κι η εντολή "Πες κουζίνα" ήταν η τελευταία που άκουγα απ' το στόμα της μάνας μου. Όταν ίσιωσε το -ζ- μου, (μαζί με το -σ-, το -ξ-, και το -ψ- ) με τη λ. κουζίνα ίσιωσε.

"Πες κουζίνα" είπε ένα βράδυ η μάνα μου κι εγώ το είπα καθαρά. Μάλλον δεν το κατάλαβα. Ούτε κι η μάνα μου. Μας πήρε ο ύπνος. Αλλά την άλλη μέρα φώναζα χωρίς να ντρέπομαι τη γειτονιά, το Ζήση τον ψαρά να μας κρατήσει ψάρια.
Μπήκε λοιπόν η λ. κουζίνα στο λεξιλόγιό μου καθάρια, ζωηρή, αλλά εγώ πολλά πολλά με το χώρο της κουζίνας δεν είχα ακόμη. Η μάνα μου δεν μου είπε ποτέ "μπες στην κουζίνα". Μόνο "πες κουζίνα" έλεγε. Μπήκα μόνη μου στο χώρο της κουζίνας πολλά χρόνια μετά αφού πια είχα φύγει απ' το σπίτι της μάνας μου. Και δεν ξαναβγήκα.

Σήμερα που λόγω κακοκαιρίας και χιονιά είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα, έπιασα να σκαρώνω λιχουδιές. Προσπέρασα γρήγορα μια (κατά τ' αλλα πεντανόστιμη) φασολάδα με θυμάρι και ψητά λουκάνικα και μπήκα τρέχοντας στο επιδόρπιο: γιαουρτόπιτα σερβιρισμένη με γλυκό του κουταλιού συκαλάκι. Απίστευτα αφράτη, απίστευτα νόστιμη.  Και με το συκαλάκι και σκέτη.
Τις ώρες του εγκλεισμού ο Παρλιάρος μου κάνει καλή παρέα.

                                Αφράτη γιαουρτόπιτα σερβιρισμένη με γλυκό του κουταλιού
                                                    Μια συνταγή του Στέλιου Παρλιάρου
                                                                       300 γρ. ζάχαρη
                                               200 γρ βούτυρο αγελάδας κομμένο σε κομμάτια
                                                                               4 αυγά
                                             250 γρ. γιαούρτι στραγγιστό αγελάδας 10% λιπαρά
                                                                         350 γρ. αλεύρι
                                                                   10 γρ. μπέκιν πάουντερ
                                                       γλυκό του κουταλιού για σερβίρισμα

Ε(χ)τέλεση
Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη. Μόλις αφρατέψουν ρίχνουμε ένα ένα τα αυγά και συνεχίζουμε το χτύπημα. Στη συνέχεια ενσωματώνουμε στο μείγμα το γιαούρτι, μετά το αλεύρι με το μπέκιν και ανακατεύουμε. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια φόρμα 20εκ. με διασπώμενα τοιχώματα, αδειάζουμε μέσα το μείγμα και το ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170C/340F για 1 ώρα περίπου. Σερβίρουμε με γλυκό του κουταλιού της αρεσκείας μας ή με παγωτό της αρεσκείας μας.
Μην περιμένετε να χιονίσει για το κάνετε!
Μ' αυτό το γλυκό βλέπει κανείς μιαν άσπρη μέρα και χωρίς τον εξωτερικό χιονιά!

1 σχόλιο:

  1. Ότι πρέπει είναι η ενασχόληση στην κουζίνα τέτοιες κρύες μέρες. Ζεσταίνεσαι και εσύ και η κουζίνα, και μετά και η κοιλίτσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...