Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Μπισκότα με καφέ για τον καφέ



Δεν αγαπώ τις εξαρτήσεις αλλά τρελλαίνομαι για την επικοινωνία.
Ο καφές είναι και εξάρτηση και επικοινωνία, και δεν ξέρω τι να κάνω!
Να του παραδοθώ με ή χωρίς τύψεις;
Το πρώτο πράγμα που κάνω μόλις πλυθώ και σκουπιστώ και στρώσω το κρεβάτι μου, είναι ένας διπλός μέτριος ελληνικός καφές.
Η αλήθεια είναι πως βιάζομαι να πλυθώ, να σκουπιστώ, να στρώσω το κρεβάτι μου για να φτάσω στο διπλό μέτριο ελληνικό καφέ, θρονιασμένο εκ δεξιών στο γραφείο μου όπου θα γράψω.
Ο λόγος που σταμάτησα την ομοιοπαθητική πριν χρόνια, δεν είναι πως δεν μου'κανε η ομοιοπαθητική η ίδια ή ο γιατρός, αλλά γιατί απαγόρευε τον καφέ.
Και για μένα ο καφές είναι το καλύτερό μου.
Κι όταν δε, συνδυάζεται με επικοινωνιακή κουβεντούλα, είναι το καλυτερότερό μου.
Θυμάμαι εποχές στην Αθήνα, σ' ένα σπίτι στο Παγκράτι, με το σκύλο μου τον Ευριπίδη Μελώνη (πάντα ονοματίζω με πλήρες όνομα τα ζωντανά και με μικρό μόνο τα α-ζώντανα . Το computer μου το λένε Ιπποκράτη γιατί με θεραπεύει και η πρώτη μου γραφομηχανή ήταν η Ολυμπία γιατί μού έδινε ολύμπια γαλήνη),στο Παγκράτι λοιπόν με θυμάμαι να παίρνω τον πρωϊνό μου καφέ με τη Χρύσα στο τηλέφωνο γιατί καφέ μονάχη μου δεν νοείτο (τώρα νοείται).
"Πάμε για καφέ" λέμε συχνά φίλες και φίλοι κι ας παραγγέλνουμε στο τέλος μπύρες και κρασιά.
Βουτήματα για καφεδάκι προτείνουμε στις σελίδες μας , κι ας τα τρώμε μετά ξεροσφύρι ή με τσάϊ.
Τα "καφέ" στις γειτονιές και στις πλατείες δεν θα ξεπέσουνε ποτέ, γιατί είναι ακόμα ένα προσιτό αποκούμπι των νεολαίων και των γηραλέων που θα βγούνε να ξεδώσουν, να τα πουν, να ξεφύγουνε, να ανακουφιστούν.


Δεν πληρώθηκα για διαφήμιση του Λουμίδη (παρόλο που αυτόν τον καφέ πίνω), έτσι διάλεξα να εισάγω απλώς τα "μπισκότα με καφέ για τον καφέ" που θα εκθέσω σήμερα στη γωνιά μου και στη γειτονιά μου.
Γιατί είπαμε, αυτή τη γωνιά την έστησα πιο πολύ για να επικοινωνώ και λιγότερο για να ψήνω.
Ή, για να είμαι ορθότερη: βρήκα το ψήσιμο έναν ιδανικό τρόπο για επικοινωνία.
Κι ας μην λέμε από δώ μονάχα τα ψηστικά και τα χρηστικά, ας λέμε και τα άχρηστα, τα ασήμαντα, εκείνα τα μικρά που κάνουν την παρέα μας σημαντική και τον πόνο μας ασήμαντο.
(Α! Ένα τέτοιο ας πούμε θέλω να το πω τώρα που το θυμήθηκα κι όποιος τ' ακούσει.
Θυμάστε την τούρτα της γιορτής μου; Ε, κατέληξε μια ωραιότατη κρέμα σοκολάτας που δεν την πίστευα.  Τη δεύτερη μέρα άλεσα ολάκερη την τούρτα προσθέτοντας λίγη σαντιγύ και μερικές φράουλες και γέμισα τα βάζα για μελλοντική χρήση. Ποια μελλοντική που  το κουτάλι μου πού το χάνεις, πού το βρίσκεις μές στη γυάλα είναι χωμένο. ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΓΕΥΣΗ!!!)
Τα "μπισκότα με καφέ για καφέ" (για να επανέλθω) ,έχουν μέσα κομματάκια σοκολάτα και καφέ φίλτρου ή espresso, όποιον αγαπάτε ή όποιον έχετε εύκαιρο. Εγώ τα δοκίμασα και με τους δύο καφέδες και δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά.
Είναι μικρά  τετράγωνα μπισκοτάκια , τρισχαριτωμένα και νοστιμότατα, αλλά ελλείψει φωτογραφίας (γιατί τα έκανα πριν μέρες και δεν τα πρόλαβε ο φακός), θα βάλω τις φωτογραφίες από το εκλεκτό userealbutter.com, που είναι σαφέστατα επαγγελματικές. Έτσι ακριβώς βγαίνουν κι απ' το φούρνο σας, δεν θέλουν καμμία περισσή προσπάθεια, και βέβαια δεν σε παραφουσκώνουν με θερμίδες αφού μια μπουκίτσα είναι αρκετή για να πάρεις τη γεύση και το άρωμα τους.



Μπισκοτάκια με καφέ για καφέ
Από το smittenkitchen.com

Συνταγή
1 κουταλιά της σούπας καφέ εσπρέσσο ή φίλτρου
1 κουταλιά της σούπας βραστό νερό
226 γρ. ανάλατο βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
2/3 φλ. τσαγιού ζάχαρη άχνη
1/2 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας (και σκόνη να βάλετε δε θα πάθει τίποτε)
2 φλυτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
113 γρ. σοκολάτα υγείας κομμένη σε μικρά κομματάκια
(Αν θέλετε στο τέλος πασπαλίζετε με άχνη. Εγώ δεν το έκανα)


Ε(χ)τέλεση
Διαλύστε τον καφέ στο βραστό νερό κι αφείστε στην άκρη να χλιαρύνει.
Χτυπήστε το βούτυρο με την άχνη να γίνει ένα μείγμα μαλακό.
Προσθέστε τη βανίλια και τον καφέ, και ύστερα το αλεύρι, ανακατεύοντας μαλακά.
Στο τέλος ενώστε στη ζύμη τα κομματάκια της σοκολάτας .
Βάλτε τη ζύμη σε μια μεγάλη σακκούλα ζιπ λοκ(ziploc) και απλώστε την σε ορθογώνιο σχήμα διαστάσεων περίπου 22εκ x 26εκ και σε πάχος λιγότερο από ένα εκατοστό.
Όταν έχετε ανοίξει τη ζύμη στις επιθυμητές διαστάσεις, βάλτε την στο ψυγείο από 2 ώρες μέχρι 2 μέρες.
Την ώρα που θα είστε έτοιμοι να ψήσετε, ανάψτε το φούρνο στους 163C/325F.
Βγάλτε τη ζύμη απ' το ψυγείο, σκίστε προσεχτικά τη σακούλα και απλώστε την στον πάγκο.
Αν θέλετε να είστε ακριβείς, πάρτε χάρακα και μαχαιράκι και κόψτε τετραγωνάκια 3,5 εκατοστών περίπου. Βάλτε τα στις λαμαρίνες που έχετε καλύψει με αντικολλητικό χαρτί και τρυπείστε τα μαλακά με ένα πηρούνι κανά δυο φορές το καθένα. Ψήστε τα 18-20 λεπτά, γυρίζοντας το ταψί μπρος- πίσω στη μέση τού ψησίματος. Μην περιμένετε να πάρουν πολύ χρώμα.
Κρυώστε τα σε μια σχάρα.
Αν θέλετε να πασπαλίσετε με ζάχαρη άχνη, κάντε το όσο είναι ακόμα χλιαρά.


Φωνάξτε φίλες για κουβεντούλα, βαλ'τε το μπρίκι στη φωτιά και βγάλτε στην καλή σας πιατέλα "μπισκοτάκια με καφέ για καφέ". Η φτώχια θέλει καλοπέραση!

8 σχόλια:

  1. Μάρθα, "φουλ" του καφέ, τα καφεμπισκοτάκια σου. Λίγο πολύ το καφεδάκι μας, όλοι το θέλουμε. Τα μπισκοτάκια σου, το καλύτερο συνοδευτικό. Τέτοια μπισκότα, αρέσουν και σε μένα για το πρωινό μου καφεδάκι.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό απόγευμα από δω, με ένα απογευματινό καφεδάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάρθα μου εγώ δεν πίνω καφέ αλλά μου αρέσει το άρωμα του στα γλυκά και στα μπισκοτάκια. Τέλεια κ πανεύκολη συνταγή! Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι αν-εξάρτητη του καφέ, έτσι μπορείς να τα φας ως snack! Καλά να περνάς, Έρη μου!

      Διαγραφή
  4. Νομίζω ότι με έπεισες! Αυειο θα μπουν στο φούρνο! Και ναι... σα το καφέ δεν υπάρχει! Νομίζω ότι γι αυτό και δεν μπορούσα επί χρόνια να κόψω το τσιγάρο! Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή επιτυχία στο φούρνισμα αύριο , αν και είμαι σίγουρη πως θα την έχεις. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΑ!!! ΜΠΡΆΒΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΉ ΣΥΝΤΑΓΗ. ΔΕΝ ΈΜΕΙΝΕ ΨΥΧΟΥΛΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...