Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Ψωμάκια (scones) με φράουλες και λευκή σοκολάτα


Θα πρέπει να'χω κάποια ρίζα βρεττανική ή σκωτσέζικη ή ιρλανδέζικη, δεν εξηγείται αλλιώς.
Όλο στο τσάϊ αναφέρομαι, αν και δεν το πολυπίνω,
τις προάλλες έκανα ανάρτηση "ώρα για τσάϊ", κι ύστερα έφαγα τα καλούδια μου σκέτα,
και τα σημερινά γλυκά ψωμάκια/scones που έρχονται από τη Σκωτία, κι έχουν εξαπλωθεί σ' όλο τον κόσμο, είναι πολύ παρεμφερή με κεκάκια του τσαγιού.
Είναι μικρά φουσκωτά ψωμάκια, στρογγυλά, ή τρίγωνα που συνήθως τα συνοδεύουν με βούτυρο και μαρμελάδα. τα φτιάχνουν γλυκά με σταφίδες, σοκολάτες, ξερά φρούτα ή και αλμυρά με πατάτα, τυρί, bacon και σε διάφορες άλλες παραλλαγές.

Καλημέρα σας, λοιπόν μετά την εισαγωγή για τις ρίζες μου που παραμένουν ανεξιχνίαστες.
Κοντεύει μεσημέρι.
Εδώ στις 12 τρώνε lunch , στις 4 αρχίζει το βραδινό και στις 5 λένε goodnight.
Είναι μία παρά τώρα, εγώ λέω ακόμη "καλημέρα" , κι όταν δεν θέλω να μπερδεύομαι με καλημέρες και καλησπέρες βάζω κι ένα "χαίρετε" ενδιάμεσα και σώζομαι.
Χτες μ' έπιασε η καθαριότης που είναι μισή αρχοντιά κι άρχισα να τρίβω πατώματα και τοίχους, χωρίς να το'χω προγραμματίσει, το'να έφερε το άλλο, κι έτσι απρογραμμάτιστα, άλλαξα καλύμματα στους καναπέδες, έβαλα πλυντήρια, σιγύρισα, ξεσκόνισα, σφουγγάρισα "ό,τι κάνει μια γυναίκα δηλαδή" (βλ. Μαίρη Παναγιωταρά) και βρέθηκα να κωλοσούρνομαι στο κρεβάτι μου ένα δωδεκάωρο αργότερα, ψόφια.

Αλλλά τώρα είμαι πάλι φρέσκια φρέσκια και λαχταριστή, σηκώθηκα με νέες δυνάμεις, ήπια καφεδάκι στην αυλή και κατάστρωσα τα ψηστικά μου σχέδια.
Το απόγευμα θα δω τα δίδυμα της Ασπασίας, έτσι τη φωνάζω εγώ κι ας είναι Άσπα κατά κόσμον, άρα, γιούπιιιι,να η ευκαιρία για δημιουργία! Βουρ στην κουζίνα! Άφησα μισό τον καφέ στο τραπεζάκι της αυλής κι άνοιξα τα κιτάπια μου. Βρήκα μια συνταγή για scones με φράουλες και λευκή σοκολάτα. Χωρίς βούτυρο διόλου. Μμμμ! Μού μοσχομύρισαν απ' το χαρτί ακόμη. Όρμησα στο ψυγείο να μετρήσω αν μού φτάνανε τ' "απομεινάρια μιας μέρας" (Τίτλος ταινίας είναι αυτός)

Τα είχα όλα, εκτός από λευκή κατάλευκη σοκολάτα. Είχα λευκή σοκολάτα μεν, cookies and cream δε, με κομματάκια μπισκότου κι αυτήν έβαλα. Είμαι σίγουρη πως δεν θα χαλάσει η συνταγή , όπως επίσης η κουβερτούρα, αν έχετε, ή όποιο άλλο berry σάς είναι διαθέσιμο. Strawberries, raspberries, blueberries, φραουλίτσες, μούρα, σμέουρα, όλα ευπρόσδεκτα.

Πήρα τη μηχανή υπό μάλης, κι άρχισα να τη σούρνω μέσα στα αλεύρια και στις κρέμες γάλακτος, flash από δω, flash από κει, κατάφερα να τελειώσω χωρίς ατυχήματα.
Δεν αλεύρωσα τη μηχανή, δεν έκαψα τα ψωμάκια μου και να'τα!!! Φουσκωτά κι αφράτα!


Ψωμάκια με φράουλες και λευκή σοκολάτα

3 κούπες αλεύρι
1/4 της κούπας ζάχαρη
1 κουτάλι της σούπας baking powder (μπέκιν πάουντερ)
1/4 κουταλάκι αλάτι
1 κούπα χοντροκομμένες φράουλες
1/2 - 1 κούπα χοντροκομμένη λευκή σοκολάτα (εγώ έβαλα σοκολάτα cookies and cream όπως είπαμε)
2 κούπες κρέμα γάλακτος
Λίγο γάλα ή κρέμα γάλακτος για άλειμμα (αν θέτε)
Λίγη λευκή χοντρή ζάχαρη για πασπάλισμα (αν θέτε)


Η ώρα της ε(χ)τέλεσης

Βάζετε το φούρνο να ζεσταίνεται στους 218C/ 425F .
Σ' ένα μπωλ ανακατεύετε τα άσπρα: αλεύρι, ζάχαρη, αλάτι και baking powder (μπέκιν).

Προσθέτετε τις χοντροκομμένες φράουλες και τη λευκή σοκολάτα (ή όποια σοκολάτα σάς κάνει κέφι να βάλετε).


Στο τέλος ρίχνετε την κρέμα γάλακτος

και φτιάχνετε μια στρουμπουλή και αφράτη ζύμη.
Την ξαπλάρετε σε μια αλευρωμένη επιφάνεια.
Την ανοίγετε είτε σε στρογγυλό είτε σε τετράγωνο φύλλο,όχι πολύ λεπτό.
Κόβετε  σε στρογγυλά, τρίγωνα ή  τετράγωνα ψωμάκια. Εγώ τα έκοψα τετράγωνα.

Τα αλείφετε με γάλα- κρέμα γάλακτος (αν θέτε είπαμε) , τα πασπαλίζετε με ζάχαρη (πάλι αν θέτε) και τα "πετάτε" στο φούρνο για 15-20 λεπτά, μέχρι να χρυσίσουν και να αρωματίσουν το σπιτικό σας.
Κάποιοι τα αφήνουν να κρυώσουν.
Κάποιοι τα τρώνε χλιαρά, κι απλώνουν μέσα βούτυρα και μαρμελάδες.
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα ή αλλιώς scone.
                                             Και τώρα τρέχω στα δίδυμα!!! Byeeeee!!!

4 σχόλια:

  1. Τι ομορφούλικα που δείχουν!!
    Και είναι και εύκολα!
    Τα υλικά τα έχω όλα, θα τα δοκιμάσω αύριο το πρωί!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το καλό να τα φτιάξεις, καλοφάγωτα, και καλό Σαββατοκύριακο επίσης!

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετικά αυτά τα ψωμάκια. Όλο τα ακούω και δεν έχει δοθεί ποτέ η ευκαιρία να τα φτιάξω. Τα δικά σου με τις φράουλες και τη σοκολάτα μου θυμίζουν πολύ καλοκαίρι.

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ ελαφριά, Χρυσαυγή μου, και άρεσαν πολύ και σκέτα, χωρίς να αλειφτούν με βούτυρα και μαρμελάδες!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...